Support Etilaatroz to Help Afghanistan’s Free Press Remain Alive

12 تن بر اثر برف‌‌کوچ در بدخشان جان دادند

اطلاعات روز: مسئولان محلی در ولایت بدخشان از کشته شدن 12 تن بر اثر برف‌کوچ در این ولایت خبر دادند. به گفته‌ی آنان، در این برف‌کوچ دو تن دیگر زخمی شده‌اند. برف‌کوچ در منطقه‌ی موسوم به کجلر در مربوطات ولسوالی راغستان بدخشان فرود آمده و بر علاوه‌ی تلفات جانی، خسارات ملی نیز در پی داشته است.

در این برف‌کوچ هشت خانه زیر برف شده و اکنون باشندگان محل تلاش دارند برف را از بالای این خانه‌ها پاک‌کاری کنند. این برف‌کوچ ساعت 3 شب رخ داده است. عبدالله همایون، رییس مبارزه با حوادث طبیعی ولایت بدخشان دیروز گفت، مردم محل و آسیب‌دیدگان این برف‌کوچ به کمک فوری نیاز دارند.

بدخشان در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های کوهستانی است که در فصل زمستان شاهد برف‌باری‌های سنگین و برف‌کوچ‌ها است. چندی پیش بر اثر یک برف‌کوچ در ولسوالی یمگان ولایت بدخشان، شش نفر جان دادند و نزدیک به 20 خانه زیر برف شدند. گفته می‌شود که هنوز اجساد این افراد از زیر برف بیرون کشیده نشده‌اند.

گل‌محمد بیدار، معاون ولایت بدخشان دیروز گفت، به اعضای خانواده‌‌های آسیب‌دیده از 5 تا 15 هزار افغانی کمک نقدی شده است. معاون والی بدخشان افزود، در زمستان امسال تا کنون ۲۷ نفر در نتیجه‌ی برف‌کوچ در ولسوالی‌های مایمی، یمگان و شکی این ولایت جان‌ داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *