چند پیکارجوی خارجی در عملیات ذوالفقار کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت دفاع ملی کشور اعلام کرد که در عملیات ذوالفقار در ولایت هلمند 30 شورشی، به‌شمول سه پیکارجوی خارجی، کشته شده‌اند. در خبرنامه‌ی ارسالی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، در این عملیات در ولسوالی سنگین ولایت هلمند شماری از شورشیان دیگر زخمی شده‌اند.

در این عملیات یک ‌مقدار سلاح و مهمات مختلف‌النوع نیز به دست نیروهای ارتش آمده‌ است. خبرنامه افزوده است، در این عملیات چند قرارگاه و مواضع مستحکم دشمن نیز تخریب شده‌اند. عملیات ذوالفقار چندی پیش در ولایت هلمند آغاز شد و تا کنون در این عملیات صدها شورشی، به‌شمول پیکارجویان خارجی کشته شده‌اند.

رییس جمهور دیروز در مراسم افتتاح مجلس این عملیات را موفقانه خواند و گفت، تأمین صلح از اولویت‌های اساسی حکومت است. در همین حال، وزارت داخله با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، نیروهای پولیس ۱۵ حلقه ماین را از مربوطات ولایت‌های لغمان، غزنی و هرات کشف و خنثا شده‌اند.

بر اساس این خبرنامه، این‌ ماین‌ها به‌تازگی از سوی شورشیان به منظور اعمال تخریبی و تروریستی جاسازی شده بودند. با خنثاسازی این ماین‌ها از چندین عملیات تروریستی و تخریبی در ولایت‌های لغمان، غزنی و هرات جلوگیری شده است. شورشیان در برخی از مناطق این سه ولایت فعالیت تروریستی دارند.