یک مرد معتاد در بغلان، زنش را با داس کشت

اطلاعات روز: یک مرد معتاد در ولایت بغلان، زنش را تیغ داس از بین برده است. خدیجه یقین، رییس امور زنان ولایت بغلان با تأیید این خبر گفت، مرد معتاد پس از کشتن پلوشه ٣٢ ساله، موفق به فرار شده است. او از نهادهای امنیتی خواست تا هرچه زودتر این معتاد را بازداشت و مجازات کنند.

مرد معتاد حبيب‌الله نام دارد و وی با تیغ داس بر گردن و پشت خانم‌اش کوبیده است. این رویداد زمانی رخ داده که مرد معتاد قصد فروش فرش خانه‌اش را داشته، اما از سوی زنش ممانعت شده است. اين واقعه شب روز یکشبنه هفته روان در منطقه موسوم به دند شهاب‌الدین در مروبطات پلخمری مرکز بغلان رخ داده است.

در حال حاضر از این زن، پنج کودک به جا مانده است. اخیراً رویداهای خطرناکی در کابل و شماری از ولایت‌های کشور رخ می‌دهد. به روز پنج شنبه هفته گذشته، فرخنده دختر 27 ساله توسط تعدادی از اوباشان به اتهام سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم کشته و سپس جسدش سوزانده شد.

 وزارت داخله سوزاندن نسخه‌های قرآن را توسط فرخنده، رد کرده است. در جریان چند ماه اخیر در مورد بریدن بینی، شرمگاه، دهن و لبان زنان، نیز از ولایت‌های کشور گزارش شده است. نهادهای حقوق بشری این واقعات را تکان دهنده خوانده و تأکید دارند، حکومت وحدت ملی برای جلوگیری از این وقایع تکان دهنده بی‌درنگ اقدام کند.