علومی به نیروهای امنیتی: انتقام خون سربازان در بدخشان گرفته شود

اطلاعات روز: نورالحق علومی، وزیر امور داخله در سفرش به ولایت بدخشان به نیروهای امنیتی مستقر در این ولایت دستور داد تا «انتقام خون سربازان اردوی ملی» را از تروریستان بگیرند. او می‌گوید که هراس‌افگنان در تمام مناطق بدخشان باید نابود ‌شوند.

پس از کشته‌شدن حدود 30 سرباز ارتش در حمله‌ی طالبان در ولسوالی جرم ولایت بدخشان، روز پنج‌شنبه وزیر داخله در رأس یک هیأت بلند‌پایه‌ی دولتی برای بررسی وضعیت امنیتی به این ولایت سفر کرد و دیروز دوباره به کابل بازگشت. در این سفر جنرال مراد‌علی مراد، معاون رییس ستاد مشترک ارتش نیز علومی را همراهی می‌کرد.

وزیر داخله در این سفر در دیدار با سرپرست، فرمانده پولیس و ولسوالان ولسوالی‌های وردوج و جرم ولایت بدخشان گفت، نیروهای امنیتی برای شناسایی تروریستان اقدام کنند و به هر بهای ممکن، انتقام خون سربازان اردوی ملی را که توسط تروریستان در ولسوالی جرم کشته شدند، بگیرند.

دفتر رسانه‌های وزارت داخله دیروز با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، علومی در دیدار با باشندگان ولسوالی‌های جرم و وردوج بدخشان به آنان اطمینان داد که در هر گونه شرایط دشوار، نیروهای امنیتی در کنار شما خواهند بود و به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند تا این ولایت را نا‌امن کنند.

او گفت، نیروهای امنیتی مستقر در بدخشان تروریستان داخلی و خارجی را از بین ببرند و در راستای تأمین امنیت و از میان‌برداشتن چالش‌های امنیتی در این ولایت، یک‌بار دیگر قهرمانی‌شان را به نمایش بگذارند. بر اساس خبرنامه‌ی وزارت داخله، نیروهای امنیتی مستقر در بدخشان و باشندگان این ولایت در این زمینه اطمینان داده‌اند.

جنرال مراد‌علی مراد، معاون ستاد مشترک ارتش در این سفر بر همکاری و هماهنگی نزدیک نیروهای امنیتی برای مبارزه با چالش‌های امنیتی و مبارزه با تروریسم تأکید کرده است. بدخشان در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که شورشیان داخلی و خارجی در ولسوالی‌های وردوج و جرم این ولایت فعالیت دارند.