کشته‌شدن 16 تن از نیروهای امنیتی در بدخشان

اطلاعات روز: به اثر درگیری میان نیروهای اردو و پولیس ملی با شورشیان طالب در بدخشان، 16 تن از نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

مسئولان شفاخانه‌ی شهر فیض‌آباد می‌گویند که جسدهای 16 سرباز ارتش و پولیس به این شفاخانه منتقل شده‌اند. به گفته‌ی این مسئولان، دو تن از این سربازان سر بریده شده‌اند، سرهای 14 تن دیگر به‌شدت متلاشی شده  و 8 سرباز زخمی نیز به این شفاخانه آورده شده‌اند.

از سویی هم، صبح روز گذشته وزارت داخله از وقوع درگیری میان نیروهای امنیتی و شورشیان طالب در مربوطات ولسوالی وردوج ولایت بدخشان خبر داد‌. نجیب‌الله دانش، یکی از سخنگویان وزارت داخله گفت‌ که در طول شب دو‌شنبه شورشیان طالب بر چندین پاسگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی وردوج ولایت بدخشان حمله کردند که با واکنش جدی این نیروها روبه‌رو شدند.

پیش‌تر هم برخی از مقام‌های پولیس گفته بودند، در درگیری شب دوشنبه، 17 سرباز کشته و شماری هم زخمی شد‌ه‌اند. هم‌چنان به گفته‌ی آن‌ها، 5 سرباز دیگر نیز به دست شورشیان اسیر شده‌اند.

در همین حال، مقام‌های محلی در بدخشان می‌گویند که از سرنوشت حدود 25 سرباز خبری نیست و ممکن است این سربازان به دست شورشیان اسیر شده باشند. اما آقای دانش این گزارش‌ها را رد کرده‌ و می‌گوید که تنها 3 تن از سربازان نیروهای امنیتی کشته و 4 تن دیگر زخمی شده‌اند و آن‌ها در حال پاک‌سازی این مناطق هستند.

در همین حال، گروه طالبان ادعا دارد که در درگیری‌ وردوج تعداد زیادی از نیروهای امنیتی را کشته‌اند. در هفته‌های اخیر حملات شورشیان طالب بر نیروهای امنیتی افغانستان افزایش یافته‌اند. چندی پیش طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در بدخشان حمله کردند که در این حملات تلفات سنگینی بر نیروهای امنیتی افغانستان وارد شد.