طالبان بیشتر ربوده شدگان در پکتیا را آزاد کردند

اطلاعات روز: گروه طالبان اکثر غیر نظامیانی را که به روز شنبه در ولایت پکتیا ربوده بودند آزاد کرد.

مسئولان محلی در ولایت پکتیا گفته‌اند به روز شنبه افراد گروه طالبان در منطقه‌ای بدم‌کنده‌ی ولسوالی سیدکرم این ولایت مسیر راه عمومی‌‌‌ را بسته بودند و 50 الی 60 غیر نظامی را با خود بردند، روز گذشته اکثر آن‌ها رها شده‌اند.

زلمی اوریاخیل، فرمانده پولیس پکتیا گفته که از میان ربوده‌شدگان تنها چهار نفر آن‌ها، رها نشده‌اند. به گفته‌ای اوریاخیل دو تن از این افراد دانشجو و دو نفر دیگر کارگر هستند.

تاهنوز آمار دقیق از افراد ربوده‌شده به طور رسمی اعلام نشده، اما اعضای شورای ولایتی پکتیا می‌گویند که تعداد این افراد نزدیک به شصت تن بوده اند.

طالبان مسئولیت این حادثه را به عهده گرفته است، ذبیح الله مجاهد سخنگوی این گروه به رسانه‌ها گفته این گروه به خاطر دست به چنین کاری زده است که مقام‌های محلی دولتی با استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی‌‌‌ در روزهای شنبه به طرف کارشان می‌‌‌‌روند و 8 تن از این افراد به خاطر هم‌کاری با دولت گرفتار شده‌اند.

در تازه‌ترین اظهارات طالبان آمده: «افراد گرفتار شده مشکوک در ولسوالی سیدکرم ولایت پکتیا، بعد از تحقیقات آزاد شدند و تنها ۲ تن از آن‌ها هنوز تحت تحقیق قرار دارند».

در همین حال فرمانده پولیس پکتیا گفته که به دنبال این آدم‌ربایی، نیروهای امنیتی عملیاتی را در ولسوالی سید کرم این ولایت به راه انداخته است که در نتیجه‌ی آن دو تن از فرمانده‌های محلی گروه طالبان کشته شده‌اند.

اما، گروه طالبان ادعا کرده که در این عملیات سه سرباز ارتش کشته شده‌اند.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر در چندین مورد، افراد مسلح غیرنظامیان را از مسیر شاهراه‌ها ربوده‌اند. نزدیک به سه ماه پیش افراد مسلح،31 مسافر را از مسیر شاهراه کابل- قندهار از موترها پیدا کرده و با خود بردند که 19 تن این افراد حدود یک هفته پیش رها شدند و از سرنوشت 12 تن دیگر آنها معلومات در دست نیست.