کشته شدن 5 مهاجم انتحاری در ننگرهار

اطلاعات روز: روز گذشته مهاجمان مسلح بر فرماندهی پولیس ولایت ننگرهار حمله کردند که در نتیجه مقابله پولیس با این مهاجمان، 5 تن از مهاجمان مسلح کشته شدند.

صدیق صدیقی سخن‌گوی وزارت داخله‌ی کشور با تایید این رویداد گفت که این حمله صبح دیروز (دوشنبه 11 جوزا) توسط نیروهای پولیس مهار شد.

به گفته‌ی صدیقی، در درگیری میان مهاجمان و پولیس 5 تن از مهاجمان کشته شدند و 9 تن از مأموران پولیس نیز زخمی شده‌اند. وضعیت یکی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

هم‌چنان فضل احمد شیرزاد، فرمانده پولیس ننگرهار در مورد جزئیات این رویداد گفت که حوالی ساعت یازده و نیم شب دو شنبه، کارگاه بزرگ آموزشی در سطح حوزه‌ی جنوب شرق با حضور نیروهای پولیس ولایت‌های کنر، لغمان و نورستان در حال برگزاری بود که مهاجمان حمله کردند.

فرمانده پولیس ننگرهار گفت که ابتدا دو موتر مملو از مواد انفجاری در دروازه‌ی ورودی فرماندهی پولیس منفجر شدند و در همان لحظه چهار تن از مهاجمان وارد فرماندهی شدند و به تیراندازی آغاز کردند.

آقای شیرزاد افزود که این حمله پس از دونیم ساعت درگیری پایان یافت.

به گفته‌ی شیرزاد، یکی از مهاجمان شهروند افغانی و بقیه شهروندان پاکستانی هستند.

در همین حال منابع صحی ننگرهار می‌گویند که 19 زخمی ناشی از این حمله به شفاخانه انتقال داده شده که در میان آنان نه پولیس و پنج کودک شامل هستند.

مقر فرماندهی پولیس ننگرهار در جنوب غربی شهر جلال‌آباد مرکز این ولایت و در مسیر جاده‌ی کابل_جلال‌آباد واقع شده است.

مسئولیت این حمله را گروه طالبان به عهده گرفته است، ذبیح الله مجاهد یکی از سخن‌گویان گروه طالبان گفته که این حمله زمانی شروع شده که نشستی با حضور شهروندان خارجی در این محل برگزار بود.

حدود یک نیم ماه پیش، از اثر حمله‌ی انتحاری در نزدیکی نمایندگی کابل بانک در این ولایت، ۳۵ تن کشته و بیش از صد نفر زخمی شدند.