هندوها کارت رای‌دهی گرفتند

هندوباوران کشور دیروز در مراکز توزیع کارت‌های رای‌دهی واقع در لیسه‌ی تاجور سلطانه در ناحیه‌ی چهارم شهر کابل رفته و به گونه‌ی جمعی کارت‌های رای‌دهی اخذ نمودند. به گفته‌ی معاون شورای سرتاسری هندوباوران افغانستان، قرار بود هندوباورانی که در سطح شهر کابل زندگی می‌کنند، جهت اخذ کارت رای‌دهی باهم به مراکز توزیع کارت آمده و کارت بگیرند؛ ‌اما متأسفانه مصروفیت‌ها مانع شد تا آنان دسته‌جمعی حاضر شوند. به گفته‌ی راویل سینگ، معاون شورای هندوباوران، این تعداد به چهار صد تن می‌رسید. این اقدام آنان با استقبال گرم فعالان مدنی و شهروندان کابل روبه‌رو شد.

راویل سینگ، معاون شورای سرتاسری هندوباوران افغانستان که خود کارت رای‌دهی گرفته بود، به رسانه‌ها گفت: «من به عنوان یک شهروند این کشور حق دارم که کارت رای‌دهی بگیرم و رییس جمهور آینده‌ی خود را انتخاب نمایم». هندوباوران اقلیت مذهبی کوچکی هستند که همیشه در حاشیه رانده شده و به فراموشی سپرده شده‌اند.

معاون شورای سرتاسری هندوباوران افغانستان از سایر شهروندان خواست تا در انتخابات پیش‌رو حضور گرم و پررنگ داشته تا باشند، که با برگزیدن رییس جمهور شایسته و منتخب، بتوانیم مشکلاتی که فراروی کشور قرار دارند‌ را رفع نماییم. به باور راویل سینگ، مشکلات زمانی حل می‌‌شو‌ند که شهروندان انتخاب خوب داشته باشند و انتخابات شفاف برگزار شود. مقام‌های مسئول در کمیسیون مستقل انتخابات از آماده‌گی‌ها لازم جهت برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه به شهروندان خبرداده است.

هندوباوران کشور در دور قبل یک نماینده‌ی مستقل از خود داشتند که در این دور مجلس نمایندگان کرسی اختصاصی آنان حین تصویب قانون انتخابات از سوی مجلس نمایندگان حذف و به تعداد کرسی کوچی‌ها افزوده شد. به گفته‌ی راویل سینگ، این اقدام مجلس نمایندگان ناعادلانه بوده و آنان نیاز دارند تا یک نماینده‌ی مستقل در مجلس نمایندگان داشته باشند. این اقدام مجلس نمایندگان با واکنش تند فعالان مدنی و هندوباوران کشور مواجه شدند.

هندوباوران کشور به خاطر حذف کرسی اختصاصی‌شان در مجلس نمایندگان واکنش نشان دادند و خواهان مهاجرت جمعی از سوی سازمان ملل متحد در کشور دیگر شدند؛ اما تلاش‌های فعالان مدنی و نمایندگان هندوباوران سبب شد که پس از ده سال انتظار، با رییس جمهور کرزی ملاقات و کرسی حذف شده‌ی آنان توسط فرمان تقنینی به آنان باز گردانده شود. راویل سینگ از حکم رییس جمهور کرزی استقبال نمود‌ و گفت: «ما نیاز داریم یک نماینده از خود داشته باشیم تا به مشکلات هندوباوران افغانستان رسیدگی نماید». هندوباران اقلیت مذهبی که هستند نسبت به سایر اقلیت‌ها با مشکلات فراوانی روبه‌رو‌‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *