سفارت امریکا در کویت در پی امضای تفاهمنامه میان ایالات متحده و ایران و توقف جنگ، فعالیت خود را از سر گرفت.
مارکو روبیو، وزیر امور خارجهی امریکا که به منطقه سفر کرده است، امروز (چهارشنبه، ۳ سرطان) شخصا در مراسم برافراشتن پرچم امریکا بر فراز سفارت این کشور در کویت حضور داشت.
آقای روبیو با نشر پستی در ایکس نوشت: «پرچم امریکا، نماد آزادی، همبستگی و رهایی، بار دیگر با افتخار بر فراز شهر کویت به اهتزاز درآمده است.»
او افزود: «کویت شریک ضروری و ارزشمند برای امنیت و ثبات منطقهای به شمار میرود. ایالات متحده مشتاق است همکاری و مشارکت خود با کویت را در تمامی زمینهها بیش از پیش تقویت کند.»
فعالیت سفارت امریکا در ماه مارچ و در پی حملات موشکی و پهپادی ایران تعلیق شد و وزارت خارجهی امریکا از شهروندان این کشور خواست که کویت را ترک کنند.
مارکو روبیو، وزیر امور خارجهی امریکا در اولین سفر خود به منطقه پس از پایان جنگ و امضای تفاهمنامه با ایران، دیروز وارد امارات متحده عربی شد، امروز به کویت رفت و از بحرین نیز بازدید خواهد کرد.
در جریان جنگ با ایران، پایگاههای امریکا در این سه کشور بارها هدف حملات موشکی و پهپادی ایران قرار گرفت؛ حملاتی که تلفات و خساراتی نیز برجای گذاشت.