«حامد مقتدر» شاعرجوان در ولایت بلخ به دلیل فقر و بیکاری خودکشی کرد

 

سید اسرار  معروف به «حامد مقتدر» یکتن از شاعران  ولایت بلخ شب گذشته در زیر زمین خانه اش خود را حلق آویز نمود و به زندگی اش پایان داد. خانواده وی  علت این خود کشی را نداشتن کار و فقر شدید اقتصادی عنوان کرده اند.

حامد مقتدر روز گذشته در صفحه فیسبوک خود از دست زدن به یک تجربه خطرناک خبرداده و از خانواده و تمامی دوستان خود پوزش خواسته بود. او در بخشی از آخرین یادداشت فیس بوک خودنوشته بود:  «لغزش دستم به این واقعیت که دلم می‌لرزد شاهد است. قسمی که باید فهمانده باشم می‌خواهم از همه برای این پیش آمد و این تجربه که قرار است بکنم، پوزش بخواهم از همه از همه‌ی آن‌هایی که در عشق من غرق شده اند و یا من غرق شان کرده‌ام پوزش می‌طلبم از تمام شماها که روانی مثل من را تحمل کردید پوزش می‌خواهم از مادرم که هیچ وقت پسر خوبی برایش نبودم و از پدرم پوزش می‌خواهم که همیشه‌ ساز مخالف در مقابلش کوک کرده‌ام. از این که پدر خوب نبودم پوزش می خواهم.»

سید مومن شوهر خواهر و پسر عموی ایشان که با وی در یک خانه زندگی می کند، در مورد وقوع این حادثه می گوید که شب گذشته کودک وی با گریه از خواب بر می خیزد و تلاش های مادرش برای آرام کردن وی بی نتیجه می ماند، بناچار مادر کودک به قصد بردن وی به اتاق خواب پدرش می رود، اما اتاق را خالی می بیند، برای جستجوی وی به هرگوشه خانه سرک می کشد، تا اینکه متوجه روشن بودن چراغ زیر زمین خانه شان می شود، وقتی به زیر زمین می رود، با جسد حلق آویز شده آقای حامد روبرو می شود.

به گفته پسر عموی ایشان، حامد سال گذشته از خارج برگشته بود و مقدار پولی که داشت، برای قاچاقبران داده بود، تا وی را دوباره به خارج ببرد، اما آن شخص همراه با پول های وی یکجا گم شده و تاکنون هیچ خبری از وی نیست.

آقای سید مومن دلیل خودکشی این شاعر را نداشتن کار و فقر شدید اقتصادی می داند، که به گفته وی از مدتها پیش تا کنون برادر و مادر وی خرج زندگی را می داده و ایشان از این ناحیه زیاد در رنج بوده است.

خواجه نور محمد “فیض” سر طبیب بیمارستان ابوعلی سینای بلخ نیز ضمن تایید خبر مرگ این جوان می گوید که جسد وی را حوالی ساعت 1:25 دقیقه نیمه شب به این بیمارستان آورده بودند که در معاینات معلوم گردید که فرد متوفی بدلیل حلق آویز شدن جان باخته است.

به گفته آقای فیض شواهد ابتدایی حکایت از خودکشی این فرد دارد، اما برای روشن روشن علت اصلی آن تحقیقات جریان دارد.

نورآغا شریفی مسئول دفتر نی در شمال افغانستان که به بیمارستان آمده است، در برابر دوربین‌های خبرنگاران می‌گوید: متأسفانه امروز شاهد خودکشی یکی از فرهنگیان و نویسندگان شهر مزارشریف می‌باشیم. وی بابیان این مطلب که آقای مقتدر برای برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی مقاله و گزارش نوشته می‌کرد، بیان داشت: وی اشعار زیادی سروده است و در اشعار وی عصیان‌گری‌ها دیده می‌شد.

نامبرده تصریح کرد: حامد مقتدر به گونه متفاوت‌تر از دیگران زندگی می‌کرد و به خیلی از مسائل که دیگر شهروندان افغانستان به‌عنوان یک ارزش نگاه می‌کنند، وی به آن مسائل ارزش زیادی قائل نبود.

آقای شریفی با استناد به گفته‌های نزدیکان آقای مقتدر می‌گوید: احتمال زیاد دارد که وی به دلیل بیکاری، فقر و تنگدستی دست به خودکشی زده باشد.

 

 

دیدگاه‌های شما
  1. ایشان بخاطر فقر خودکشی نکرده آند موضوعات شخصی دست به خودکشی زده آند و یکی هم به مصاحبه آمده بودند و به دروغ گفتن به علت فقر خودکشی کرده آند و یک موضوع دیگر ایشان در همان وقت ها یک گالری هنری از نقاشی هایش گذاشته بود ایشان دوهزار دلار های کرده بودن در همان زمان در بدخشان زلزله شده بود ایشان پول تمام پول خود را اهدا نمودند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *