شرکت مخابراتی افغان بیسیم خدمات انترنتی سوپر وای‌فای  (Super Wi-Fi) را افتتاح نمود

شرکت مخابراتی افغان بیسیم سه شنبه، 27 اسد، سال جاری خدمات آزمایشی سوپر وای‌فای(Super Wi-Fi)  و HD) (Voice را افتتاح و به بهره برداری سپرد.

در مراسمی که به همین منظور با حضور مقامات بلند پایۀ حکومتی، وکلای پارلمان، هیئت رهبری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، اعضای جامعه مدنی، متشبثین عرصه‌های خصوصی و خبرنگاران از سوی شرکت مخابراتی افغان بیسیم در دفتر مرکزی این شرکت برگزار گردیده بود، ابتدا  محترم امین رامین، رییس شرکت مخابراتی افغان بیسیم در مورد افتتاح خدمات سوپر وای‌فای(Super Wi-Fi)    توضیحات دادند.

 وی گفت:« شرکت افغان بیسیم افتخار دارد تا به سلسله دست‌آوردهای موفقیت آمیز  خویش مبنی بر فعالیت‌های با کیفیت مخابراتی، خدمات امتحانی Super Wi-Fi خود را افتتاح نماید و بار دیگر توانایی خویش را در راستای  ابتکار و خلاقیت مخابراتی به اثبات برساند، تکنالوژی (Super Wi-Fi)عبارت از شبکۀ بی سیم فوق العاده‌ای است که علاوه بر  دست‌رسی  به باندهای مختلف انترنتی، امكان استفاده از باند‌های قابل توجهی از تکنالوژی G 4 و 3G  را نیز فراهم می‌نماید و از طریق Wireless  روی بستر ارتباطی انتشار می‌یابد و در مسافت‌های طولانی از موانع مختلف عبور نموده و سرعت بالا با تأخیر کم را ارائه می‌نماید».

آقای رامین هم‌چنان افزود: «راه اندازی این تکنالوژی  منجر به كاهش تراكم شبكه‌های انترنتی شده و سبب می‌گردد که با وجود ازدحام امواج انترنتی در مراكزی چون همایش‌ها، میدان‌های هوایی و هم‌چنین امكان افزایش تعداد تبلت‌ها، تلیفون‌های هوش‌مند و بالا رفتن مشاهده  تصاویر ویدیویی در منازل و دفاتر کاری بر سرعت بالای انترنت افزوده شود».

رییس شرکت مخابراتی افغان بیسیم این تکنالوژی را ارتباطات مکالماتی سودمند خوانده و افزودند: «خدمات Super Wi-Fi افغان بیسیم در موبایل‌هایی که قابلیت استفاده خدمات وای فای را دارا باشند و هم‌چنین در لپ تاپ‌ها و تبلیت‌ها قابل استفاده می‌باشد».

آقای رامین اضافه نمود:« ما کوشش می‌نماییم که تمام شهر کابل را توسط شبکه سوپر وای فای پوشش دهیم تا تمام کسانی که ضرورت به انترنت سریع دارند بتوانند از آن استفاده نمایند. در آینده نزدیک ما می‌کوشیم که در نقاط کلیدی شهرکابل، مثل میدان هوایی، پوهنتون کابل، بعضی از دانشگاه‌های خصوصی و مراکز تجارتی سوپر وای‌فای را راه اندازی نماییم تا عرضه این خدمات را توسعۀ بیشتر بخشیده باشیم».

رییس شرکت مخابراتی افغان بیسیم در قسمت دیگری از سخنان خود به تعریف و توضیح تکنالوژی خدمات ارتباطات صوتی با کیفیت بالا  پرداخته و گفتند: «یکی دیگر از خدماتی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم تکنالوژی خدمات ارتباطات صوتی با کیفیت بالا یا HD Voice  می‌باشد که برای اولین بار شرکت افغان بیسیم توانسته است تا این تکنالوژی را مورد استفاده قرار دهد. با استفاده از این تکنالوژی باند وسیع که در نوع خود در سراسر کشور بی نظیر است، سهولتی را به‌وجود می‌آورد که در این‌گونه تلیفون‌ها سروصداهای اضافی را از بین برده، شفافیت صدا را بالا می‌برد و سروصدا‌های پس منظر کاهش داده می‌شود.

در ادامه عبدالرزاق وحیدی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، ضمن ایراد بیانه‌ای چنین گفت: «یک و نیم دهه قبل از امروز ما تصور نمی‌کردیم که در منطقه از نگاه کیفیت در چنین سطح بالایی قرار بگیریم. ما امیدواریم که امروز نقطۀ عطفی باشد تا در آینده نه تنها در بکار گیری از تکنالوژی در جایگاه خوبی قرار داشته باشیم بلکه در عرضه تولید انکشاف معلومات و دانش تکنالوژی هم سهم برازنده‌ای را در منطقه داشته باشیم».

آقای وحیدی افزود: « HD Voice و Super Wi-Fi یک تکنالوژی جدید است که با فریکوینسی پایان‌تر از Power System وای‌فای بکار گرفته می‌شود. افتتاح این دورۀ آزمایشی از این تکنالوژی در کابل در واقع یک گام مهم در جهت توسعه  تکنالوژی و استفاده از جدیدترین سیستم‌ها که در سطح کشور‌های بسیار پیشرفته بکار گرفته می‌شود امروز در افغانستان آغاز شده ما این گام را به دیدۀ قدر می‌نگریم و من از شرکت مخابراتی افغان بیسیم بخاطر پا نهادن در هم‌چو عرصۀ بسیار مبتکرانه و جدید و هم‌چنان این‌که این‌ها همیشه همگام و همکار با حکومت هستند برای شان آرزوی موفقیت‌های بیشتر دارم».

محمد قربان حقجو، رییس ادارۀ آیسا، از سخن‌رانان دیگر این مراسم در رابطه چنین گفت: « برایم جای افتخار است که امروز در برنامه‌ای اشتراک می‌نمایم که شاهد افتتاح یکی از ابتکارات خارق العاده و خوب از سوی شرکت مخابراتی افغان بیسیم هستم و این یک امتیاز ویژه شرکت مخابراتی افغان بیسیم است که همیشه در آوردن تکنالوژی‌های جدید در مارکیت پیش قدم است؛ همان قسمی که به عنوان پیش آهنگ درعرصه سرمایه گذاری خصوصی در افغانستان بوده است تا حال نیز این جایگاه را حفظ کرده است و جا دارد که در این‌جا من برای‌شان تبریک بگویم و موفقیت‌های مزید شان را در آینده از درگاه خداوند خواهانم».

دیدگاه‌های شما
  1. آش نخورده … دهن سوخته… آرزوی هرافغان پیشرفت درعرصه تکنالوژیست امیدواریم به وعده های خود پایبند باشید …شمابه وعده خودعمل کنید ماهم درکنارشماهیم…زنده بادافغانستان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *