نامزد اتحاد انتخاباتی امروز ثبت نام می‌کند

اطلاعات روز: قرار است داکتر عبدالله عبدالله، نامزد اتحاد انتخاباتی امروز رسماً برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1393 ثبت نام نماید.

در نشستی که شب گذشته در منزل صلاح‌الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت برگزار شد، شماری از چهره‌های شناخته شده و برجسته‌ی سیاسی حضور داشتند. این نشست با اشتراک عبدالله عبدالله، هادی ارغندیوال، عطا محمد نور، صلاح‌الدین ربانی و شماری از چهره‌های دیگر رسماً تکت انتخاباتی این اتحاد را معرفی کرد.

قرار است امروز این تکت انتخاباتی با آرایش عبدالله عبدالله  به عنوان نامزد پست ریاست جمهوری، انجنیر محمد خان به عنوان معاون اول و محمد محقق به عنوان معاون دوم، رسماً ثبت نام ‌‌کند. سید فاضل سانچارکی، سخن‌گوی ائتلاف ملی، محمد ناطقی، معاون حزب وحدت مردم افغانستان و صفحه‌ی فیس‌بوک عطا محمد نور و ائتلاف ملی این خبر را تأیید کرده‌اند.

ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی از 25 سنبله شروع و تا 14‌هم میزان ادامه دارد. اما تا هنوز فقط بسم‌الله شیر به عنوان نامزد نام خود را در کمیسیون مستقل انتخابات ثبت کرده است. انتظار می‌رود با ثبت نام عبدالله عبدالله برای انتخابات ریاست جمهوری، یکی از مدعیان اصلی انتخابات سال آینده به صورت رسمی معرفی شود.

عبدالله عبدالله، رهبر ائتلاف ملی، یکی از چهره‌های پرنفوذی است که قبل از این به عنوان وزیر خارجه در دور اول حکومت کرزی ایفای وظیفه کرده و هم‌چنان در دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری نیز نامزد بود. هم‌چنان انجنیر ابراهیم، معاون حزب اسلامی به رهبری هادی ارغندیوال است که به عنوان معاون اول این تکت فردا به ثبت نام خواهد رفت. محمد محقق، رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، یکی از دیگر معاونان عبدالله عبدالله است که از پایگاه مردمی خوبی برخوردار است. از آقای محقق به عنوان بانک رأی نام برده می‌شود. انتظار می‌رود این تکت انتخاباتی آرای قابل توجه مردم افغانستان را به دست بیاورد.

هم‌چنان گفته می‌شود که مارشال قسیم فهیم، اسماعیل خان و یونس قانونی نیز‌ حمایت‌شان را از نامزدی د‌کتر عبدالله عبدالله اعلام کرده‌اند. از جانب دیگر، قرار است زلمی رسول نیز به‌زودی با تکت انتخاباتی خود برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری به کمیسیون مستقل انتخابات مراجعه کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *