ظاهر قدیر: اگر اسناد ارائه کنم حکومت سقوط می‌کند

اطلاعات روز: حاجی ظاهر قدیر، معاون اول مجلس نمایندگان بار دیگر با تأکید بر ادعایش مبنی بر دست داشتن مقام‌های ارشد حکومت به‌ویژه حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور در پروژه داعش می‌گوید، اگر اسناد در این مورد ارائه کنم، حکومت سقوط می‌کند.
آقای قدیر امروز در صحن عمومی مجلس نمایندگان گفت: «مردم می‌گوید حاجی ظاهر اسناد ندارد، ظاهر تشویش دارد، اگر اسناد ارائه کنم حکومت افغانستان سقوط می‌کند، من سقوط افغانستان را نمی‌خواهم.»
ظاهر قدیر پس از دو ماه که در جنگ علیه داعش به ولایت شرقی ننگرهار رفته بود، به روز دوشنبه، 2 قوس، به مجلس برگشت و گفت که اسناد و شواهدی نزدش است که نشان می‌دهد حکومت در پروژه داعش در کشور دست دارد.
او گفت: «اسناد دارم که حکومت مستقیماً در ایجاد داعش دست دارد؛ مسئولین خط اول داعش در کابل زندگی می‌کنند و در وزارت‌ها و سفارت‌ها چکر می‌زنند، مشاور رییس جمهور افغانستان را قبضه کرده است.»
این ادعا در دو هفته‌ی اخیر به بحث داغ رسانه‌ی و محافل سیاسی مبدل شد. مقام‌های ارشد حکومتی اظهارات قدیر را بی‌اساس خوانده و خواستار ارائه اسناد از سوی او شدند.
به روز دوشنبه، 9 قوس، شماری از اعضای مجلس نمایندگان در مخالفت با ادعای ظاهر قدیر، این گونه اظهارات را غیرمسئولانه خواندند؛ اما آقای قدیر تأکید کرد اگر ادعایش را ثابت نتواند از سمت‌اش استعفا می‌دهد.
حکومت یک هیئت را برای بررسی‌های بیشتر این ادعا گماشت. ظاهر قدیر گفت، اگر حنیف اتمر از سمت‌اش استعفا دهد او حاضر با هیئت حکومت همکاری کند.
او امروز با سی دی که در دست داشت بار دیگر تأکید کرد که برای اثبات ادعای‌اش اسناد دارد و اگر این اسناد را ارائه کند باعث سقوط حکومت خواهد شد.