ارگ: اظهارت وزیر دفاع پاکستان نمایان‌گر روابط نزدیک برخی مقام‌های این کشور با طالبان است

اطلاعات روز: ارگ با نشر خبرنامه‌ای به اظهارات اخیر خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان واکنش نشان داده و گفته است که دولت افغانستان این اظهارات را غیرمسئولانه و خلاف تعهدات رهبران آن کشور در مورد عدم مداخله در امور داخلی افغانستان، می‌داند.
وزیر دفاع پاکستان اخیراً گفته بود حکومت این کشور برای تأمین امنیت پایپ لاین گاز تاپی در خاک افغانستان، از طالبان تقاضای کمک می‌کند.
در خبرنامه‌ی ارگ آمده: «اظهارات وزیر دفاع پاکستان نمایان‌گر آنست که شماری از مقام‌های آن کشور هنوز هم علاقه‌مند مداخله در امور افغانستان هستند و روابط نزدیک با طالبان و نفوذ قابل ملاحظه بالای آنان دارند و ادعای برحق دولت و مردم افغانستان مبنی بر مداخله بعضی از عناصر پاکستان در امور افغانستان را ثابت می‌سازد.»
خبرنامه افزوده که دولت افغانستان یکبار دیگر از رهبران پاکستان می‌خواهد تا به تعهدات شان مبنی بر مبازره مشترک علیه تروریسم و افراطیت عمل نمایند و دیگر به چنین اظهارات غیرمسئولانه اجازه ندهند.
ارگ انتقال لوله گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هند را یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی منطقوی خوانده و گفته که دولت افغانستان برای تأمين امنيت اين لوله گاز نيروی ويژه را آماده ساخته است.
پروژه پایپ لاین تاپی روز یک‌شنبه از سوی سران چهار کشور سهم‌دار در این پروژه، افتتاح شد. اظهارات وزیر دفاع پاکستان در حالی‌ست که رهبران افغانستان هموراه از این کشور انتقاد کرده‌اند که از تروریستم حمایت می‌کند و لانه‌های امن ترویستان در خاک این کشور می‌باشند.
روابط کابل- اسلام‌آباد پس از حمله بزرگ انتحاری در شاه شهید کابل به شدت وخیم شد. پس از این حمله رییس جمهور و رییس اجرایی با حرف‌های تند از پاکستان به‌خاطر حمایت از ترویستان انتقاد کردند.
اما در سفر اخیر غنی به پاکستان و شرکت در نشست کشورهای قلب آسیا پاکستان وعده سپرد که علیه گروه‌های که سلاح را زمین نمی‌گذارند و به روند صلح افغانستان نمی‌پیوندند، اقدام نظامی می‌کند.