نی: رادیو داعش در ننگرهار هنوز هم نشرات دارد

اطلاعات روز: نی یا دفتر حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان می‌گوید، اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد ایستگاه رادیویی که گفته می‌شد توسط گروه داعش ایجاد شده، تاهنوز هم نشرات شان ادامه دارد.
ده روز پیش باشندگان ولایت ننگرهار گفتند که صدای «رادیو صدای خلافت» در شهر جلال‌آباد و شماری از ولسوالی‌های ننگرهار شنیده شده است که بر ضد مردم و دولت افغانستان به تبلیغات پرداخته است.
به روز جمعه، 4 جدی، مقام‌های محلی ننگرهار خبر دادند که نشرات «رادیو صدای خلافت» متوقف شده است.
عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار با تایید این خبر گفته بود که مقام‌ها در این ولایت موفق شده‌اند تا نشرات این رادیو را مسدود کنند.
اما دفتر نی تاکید دارد با وجود اظهارات مسئولان مبنی بر توقف نشرات رادیو داعش، معلومات دست داشته‌ی این نهاد نشان می‌دهد که این رادیو «هنوز هم روی آنتن است.»
دفتر نی از دولت خواسته که به هر شکل ممکن نشرات رادیوی «نام‌نهاد خلافت» را متوقف کند.
مجیب خلوت‌گر، رییس عمومی نی در نشست خبری امروز یک‌شنبه گفت: «نشرات این رادیو از یک سو می‌تواند ذهنیت شهروندان را در شرق کشور مخدوش سازد و از سوی دیگر تهدیدی‌ست در مقابل تمام شهروندان به‌خصوص خبرنگاران این منطقه.»
مسئولان رسانه‌ها در ننگرهار گفته‌اند که آنان به‌صورت مستقیم از سوی این رادیو تهدید شده‌ است.
مسئولان رسانه‌ها وجود ایستگاه چنین رادیویی را خطر جدی علیه آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها دانسته و می‌گویند که این مسئله حاکمیت دولت افغانستان را نیز زیر سوال می‌برد.
دفتر نی یادآور شده که برمبنای قانون اساسی افغانستان، دولت مکلف است از آزادی بیان حمایت نموده و آن را تأمین کند و با توجه و مواد قانون اساسی دولت باید جلو نشر رادیو داعش را بگیرد.