عربستان خواستار پایان مداخلات ایران در امور دیگر کشورها شد

اطلاعات روز: سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل متحد خواستار پایان مداخلات ایران در امور کشورهای دیگر شده است.
به نقل از دویچه وله فارسی، سفیر عربستان سعودی گفته است که مناسبات با ایران هنگامی دوباره برقرار می‌گردد که تهران به « مداخلاتش» در امور کشورهای دیگر پایان بدهد.
این منازعه پس از حمله بر سفارت ریاض در تهران به‌وجود آمد.
عبدالله المعلمی، سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل روز دوشنبه به خبرنگاران گفته که «مداخلات» ایران در امور داخلی عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی مسئول این قطع روابط دیپلوماتیک است.
در ادامه واکنش‌ها به‌حیث یک بخش اقدامات ناشی از قطع مناسبات، شرکت هواپیمایی ملکی عربستان سعودی نیز روز دوشنبه همه پروازها به ایران و از ایران به عربستان را قطع کرده است.
جنجال‌های دپیلوماتیک اخیر، نگرانی جهانی را برانگیخته و رییس سازمان ملل متحد به عدل عبدالجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی گفته است که این قطع مناسبات موجب نگرانی عمیق می‌باشد.
شتیفن زایبرت، سخن‌گوی حکومت آلمان روز دوشنبه از عربستان سعودی و ایران درخواست نموده است تا مناسبات شان را ترمیم کنند. او تقاضا نموده است که هر دو کشور همه امکانات را به کار گیرند تا مناسبات دو جانبه شان را بهبود بخشند.
جاش ارنست، سخن‌گوی کاخ سفید نیز تقاضا نموده است که همه جوانب خویشتن‌داری نشان بدهند و تنش‌ها را مشتعل نگردانند.
روابط دیپلماتیک ایران با عربستان و شماری دیگر از کشورهای عربی پس اعدام شدن شیخ نمرالنمر توسط عربستان به شدت وخیم شده است. پس از عدام شیخ النمر سفارت عربستان در ایران به آتش کشیده شد. تاکنون کشورهای عربستان، بحرین و سودان روابط دیپلماتیک شان را با ایران قطع کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *