۲۱ پناه‌جو در دریای اژه غرق شدند

اطلاعات روز: گزارش‌ها می‌رساند که پیکر بی‌جان ۲۱ پناه‌جو در سواحل دریای اژه در ترکیه یافت شده است. تعدادی از این پناه‌جویان کودکان می‌باشند.
به نقل از رادیو زمانه و به گزارش سایت «دیِلی صباح» ترکیه (Daily Sabah)، صبح روز سه‌شنبه، پیکر ۲۱ پناه‌جو در دو ناحیه ساحل دریای اژه پیدا شده است. پولیس ترکیه گفته است سه تن از غرق‌شدگان کودک بودند.
دو قایق در حال رد شدن از مرز ترکیه به سمت ساحل جزیره لزبوس یونان بودند که طوفان در دریا باعث شد سرنشینان کشتی به دریا بیفتند. گارد ساحلی کوشید که با سه قایق و یک چرخ‌بال آن‌ها را نجات دهد. اگرچه گارد ساحلی نتوانست جان ۲۱ پناه‌جو را نجات دهد اما هشت نفر را نجات داده‌اند.
تاکنون هویت پناه‌جویان مشخص نشده است.
به‌گزارش سازمان ملل متحد، از آغاز سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیون نفر برای پناهندگی به سمت اروپا رفته‌اند که حدود ۹۷۰ هزار نفر از آن‌ها از طریق دریای مدیترانه دست به چنین اقدامی زده‌اند. از آن‌جا که قاچاق‌چیان انسان برای عبور پناه‌جویان از قایق‌های نامناسب استفاده می‌کنند، همواره احتمال غرق شدن این قایق‌ها می‌رود.
سازمان بین‌المللی مهاجرت در روز ۱۸ دسامبر اعلام کرد که در سال ۲۰۱۵، در سراسر جهان ۵۰۰۰ نفر در مسیر فرار از جنگ و گرسنگی جان باخته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *