عربستان چهار شهروند ایرانی را محاکمه می‌کند

اطلاعات روز: چهار شهروند ایرانی به اتهام «جاسوسی» و «تروریسم» در عربستان محاکمه خواهند شد.
سایت رادیو فردا گزارشی را به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشته است که یکی از این چهار نفر، به اتهام جاسوسی و سه تن دیگر به اتهام تروریسم در بازداشت بسر می‌برند.
روزنامه «سعودی گازت» نیز با نشر این خبر، بدون ارائه جزئیات نوشته است که این چهار نفر در سال‌های 2013 و 2014 دست‌گیر شده‌اند.
خبر محاکمه چهار شهروند ایرانی در حالی منتشر می‌شود که عربستان سعودی و ایران روزهای پُر تنشی را پس از اعدام نمر باقر المنر، روحانی شیعه منتقد دولت عربستان، سپری می‌کنند. پس از اعدام شیخ نمر توسط عربستان، مراکز دیپلماتیک این کشور در ایران مورد حمله گروه‌های خشمگین قرار گرفت و منجر به قطع روابط دیپلماتیک بین ریاض و تهران گردید.
عربستان سعودی از متحدانش خواسته است تا در حمایت از این کشور واکنش نشان بدهند. این درخواست عربستان سعودی تاکنون منجر به قطع روابط سودان، سومالی، بحرین، جبیوتی و جزایر کومور با ایران شده است. قطر و کویت نیز سفیران خود را از ایران فراخوانده و هم‌چنین روابط امارات متحده عربی با تهران به سطح کاردار تقلیل یافته است. اردن نیز سفیر ایران را به وزارت خارجه این کشور احضار کرده است.
این درحالی است که حسن روحانی، رییس جمهوری ایران ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر، حمله به سفارت و قونسلگری عربستان را کار عوامل «خودسر و افراطی» و «تعرض به اقتدار و توهین به نظام» خوانده و از قوه قضائیه خواسته است خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی و «آمران و عاملان» آن را مجازات کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *