اطلاعات روز

طوفان و برفباری بی‌سابقه در شمال شرق امریکا دست‌کم ۱۹ کشته برجا گذاشت

اطلاعات روز: دست‌کم ۱۹ تن در برف و طوفان سنگین و بی‌سابقه در شمال شرقی ایالات متحده امریکا جان خود را از دست دادند.
به نقل از رادیو زمانه و به گزارش خبرگزاری رویترز، زندگی در سطح شهرهایی از قبیل واشنگتن و نیویورک به طور کامل متوقف شده است و میلیون‌ها نفر از ساکنان این شهر‌ها درگیر برف‌روبی شدند.
بارش برف در نیویورک به ۶۸ سانتی‌متر رسیده و دومین برف سنگین در تاریخ این شهر را رقم زده است. مقامات ایالت نیویورک و مسئولان ۱۰ ایالت دیگر امریکا وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند و از ساکنان این مناطق خواستند تا از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند.
از ساعت هفت صبح روز شنبه نیز در تمام راه‌های نیویورک و لانگ‌آیلند مقررات منع رفت و آمد اعلام شده است. شب گذشته و پس از بارش ۶۰ سانتی‌متر برف در واشنگتن، طوفان به طرز غیر منتظره‌ای تقویت شد و به سمت ایالات شمالی و هم‌چنین شهر ۲۰ میلیون نفری نیویورک حرکت کرد. سرعت طوفان بیش از ۶۴ کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود.
هم‌چنین ۱۳ نفر به علت وضعیت بد جوی و کولاک در آرکانزاس، کارولینای شمالی، کنتاکی، اوهایو، تنسی و ویرجینا در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.
یک نفر در مریلند و سه نفر نیز در نیویورک در حین برف‌روبی جان خود را از دست دادند. دو تن دیگر هم در ویرجینا به علت سرمای شدید جان خود را از دست داده‌اند.
علاوه بر این، در سواحل نیوجرسی در حال حاضر سیل جاری شده است. این ناحیه در سال ۲۰۱۲ دچار طوفان سهمگین «سندی» شده بود.
بیش از سه هزار و ۵۰۰ پرواز در روز یک‌شنبه ۲۴جنوری، و ۶۰۰ پرواز در روز دوشنبه ۲۵ جنوری نیز پیشاپیش لغو شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *