دستور تازه‌ی رییس جمهور: با تمام امکانات امنیت رسانه‌ها را تأمین کنید

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور می‌گوید که به نهادهای امنیتی دستور داده است تا با استاده از تمام امکانات دست داشته، امنیت رسانه‌ها را تأمین کنند.
آقای غنی می‌افزاید که رسانه‌ها مستقل اند و حکومت به‌خاطر حمایت از آزادی بیان و کارمندان رسانه‌ها، مکلف است که امنیت آنان را تأمین کند.
غنی در واکنش به حمله اخیر طالبان بر ملی بس حامل کارمندان موبی گروپ می‌گوید که هدف تروریستان از حمله بر رسانه‌ها، صدمه زدن به آزدای بیان و فضای باز ایجاد شده است. او می‌افزاید که «تمام ما در یک کشتی هستیم اگر به یک بخش آن صدمه برسد، به تمام ما آسیب خواهد رسید.»
دفتر مطبوعات ریاست جمهوری امروز با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید که رییس جمهور غنی با مدیران و شماری از کارمندان موبی گروپ (گروه رسانه‌ای طلوع، طلوع نیوز، لمر، رادیو آرمان و کابورا پرودکشن و اراکوزیا) در ارگ دیدار کرده است.
حمله بر ملی بس حامل کارمندان موبی گروپ در چهارشنبه هفته گذشته، خونین‌ترین حمله گروه طالبان علیه رسانه‌ها بود که در آن 7 نفر شهید و 27 نفر زخمی شدند. اتحادیه ملی ژورنالیستان و نهادهای صنفی خبرنگاران افغانستان این روز را «چهارشنبه سیاه آزدای بیان» نام گذاشتند. این حمله با محکومیت و واکنش‌های ملی و بین‌المللی مواجه شد.
در دیدار امروز، رییس جمهور غنی به خانواده شهدای این حادثه وعده داده که با درنظر داشت امکانات موجود به آنان کمک می‌کند.
این در حالی‌ست که روز گذشته اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشور از دولت خواست که برای تأمین امنیت کارمندان رسانه‌ها یک واحد ویژه امنیتی را از نیروهای پولیس یا امنیت ملی ایجاد کند. این اتحادیه با انتقاد از بی‌توجهی دولت نسبت به تأمین امنیت کارمندان رسانه‌ها گفت که با ایجاد واحد ویژه امنیتی باید امنیت کارمندان رسانه‌ها به طور اصولی تأمین شود.