حنیف اتمر: به نتایج مذاکرات چهارجانبه صلح خوش‌بین هستیم

اطلاعات روز: محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور می‌گوید که به نتایج مذاکرات چهارجانبه صلح افغانستان با گروه طالبان خوش‌بین است.
آقای اتمر امروز در دیدار با یوجینگ، سفیر جمهوری چین در کابل هم‌چنان گفته است که حضور چین در این گفت‌وگوها امیدواری رسیدن به صلح را بیشتر کرده است.
مشاور امنیت ملی افزود: «جمهوری چین نقش کلیدی را در این زمینه دارد و می‌تواند با استفاده از نفوذ منطقوی خود، گفت‌وگوهای صلح افغانستان را به نتیجه مثبت برساند».
این خوش‌بینی از طرف مشاور امنیت ملی رییس جمهور غنی درحالی ابراز می‌شود که یک حمله انتحاری امروز در کابل 10 کشته و 20 زخمی برجای گذاشت. طالبان مسئولیت این حمله را بدوش گرفتند. پس از آغاز گفت‌وگوهای چهارجانبه صلح، این چندمین حمله انتحاری است که در کابل بوقوع می‌پیوندد.
سفیر چین نیز گفته است که کشورش از پالیسی دولت افغانستان در جهت تامین امنیت و تحکیم صلح حمایت می‌کند.
آقای یوجینگ نیز از نتایج مذاکرات چهارجانبه صلح ابراز خوش‌بنی کرده و گفته است که مذاکرات چهارجانبه به نتایج مثبت انجام خواهد یافت.
در این دیدار روی همکاری‌های دو جانبه و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان نیز بحث صورت گرفته است.
آقای اتمر و سفیر چین خوش‌بینی‌شان را در مورد نتایج مذاکرات چهارجانبه صلح درحالی بیان می‌کنند که قرار است دور سوم گفت‌وگوهای صلح به تاریخ 17 دلو در اسلام‌آباد برگزار شود. در گفت‌وگوهای جهارجانبه صلح، افغانستان، پاکستان، امریکا و چین حضور دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *