اطلاعات روز

کره جنوبی: کره شمالی در صورت ادامه برنامه هسته‌ای، رو به نابودی می‌رود

اطلاعات روز: پارک گئون-های، رییس جمهور کره جنوبی، به کره شمالی هشدار داده که اگر برنامه هسته‌ای خود را کنار نگذارد، رو به نابودی خواهد رفت.
به گزارش بی‌بی‌سی، خانم پارک در پارلمان کره جنوبی در شهر سئول گفته است کره شمالی باید متوجه باشد که جاه‌طلبی‌های هسته‌ای این کشور تنها به تسریع «سقوط حکومت» منجر خواهد شد.
در پی آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، نماینده کره جنوبی در سازمان ملل از شورای امنیت این سازمان خواست که علیه پیونگ‌یانگ تحریم‌های جدی تصویب کند.
سوزان رایس، مشاور امنیت ملی امریکا گفته است انتظار دارد که چین از اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه کره شمالی حمایت کند.
خانم رایس گفت فکر نمی‌کند که با توجه به سیاست‌های تحریک‌آمیز کره شمالی، چین بخواهد حامی آن کشور تلقی شود.
پس از شدت گرفتن خصومت امریکا نسبت به کره شمالی، این کشور بارها گفته است که توان هسته‌ای خود را تقویت خواهد کرد.
در پی این آزمایش موشکی، کره جنوبی فعالیت‌های خود را در مجتمع صنعتی کایسونگ، منطقه صنعتی مشترک با کره شمالی، متوقف کرد.
پارک صنعتی کایسونگ در سال ٢٠٠٤ در منطقه‌ای به همین نام در کره شمالی آغاز به کار کرد. ایجاد این پارک، که در ده کیلومتری منطقه غیرنظامی بین دو کره واقع شده، بخشی از سیاست موسوم به «آفتاب» بود که در دهه ١٩٩٠ برای کاهش تنش و بهبود روابط کره شمالی و کره جنوبی به جریان افتاد. تأسیس شرکت‌های کره جنوبی در کایسونگ به معنای ایجاد اشتغال و منبعی برای کسب درآمدهای ارزی برای کره شمالی بود.
کره شمالی در سپتامبر سال گذشته هم اعلام کرد که نیروگاه هسته‌ای یونگ‌بیون را مجدداً فعال کرده است. رآکتور این نیروگاه، منبع تولید پلوتونیوم برای برنامه هسته‌ای کره شمالی بوده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *