.حملات امریکا به مواضع داعش در لیبی ده‌ها کشته بر جای گذاشت

اطلاعات روز: حملات هوایی ارتش امریکا به یک اردوگاه گروه داعش در صبراته لیبی نزدیک به ۴۰ کشته بر جای گذاشت.
به گزارش رادیو زمانه، وزارت دفاع امریکا این حملات را تأیید کرد و گفته است نورالدین شوشانه، یکی از اعضای رهبری داعش که تونسی است و مسئولیت دو حمله تروریستی سال گذشته در تونس را برعهده داشته، در جریان این حملات کشته شده است.
ائتلاف جهانی علیه داعش به‌رهبری امریکا در آغاز ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که در تمام منطقه نبرد با شبه‌نظامیان تروریست را تقویت خواهد کرد.
این ائتلاف هم‌چنین گفته بود که مانع از قدرت‌گیری داعش در لیبی خواهد شد.
به‌نوشته نیویورک تایمزف در ماه‌های گذشته نیروهای ویژه امریکا و بریتانیا مأموریت‌های سری شناسایی خود را در لیبی گسترش داده‌اند تا رهبران شبه‌نظامیان تروریست را هویت‌یابی کرده و حملات احتمالی هدفمند را به‌اجرا در آورند.

عربستان سعودی کمک نظامی سه میلیارد دالری را به لبنان به حال تعلیق درآورد
اطلاعات روز: عربستان سعودی کمک نظامی سه میلیارد دالری خود را به لبنان به حال تعلیق درآورده است.
به گزارش بی‌بی‌سی، یک مقام سعودی گفته است که این اقدام به‌عنوان بخشی از آن‌چه که ارزیابی مجدد در روابط بین دو کشور نامیده شده، صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان، قرار بود با این پول از فرانسه تسلیحات خریداری و در اختیار ارتش لبنان قرارداده شود.
عربستان سعودی در سال ۲۰۱۳ میلادی وعده این کمک نظامی را به ارتش لبنان داده بود و اولین محموله تسلیحات و تجهیزات نظامی فرانسوی در آوریل سال گذشته میلادی وارد لبنان شد.
به نقل از این مقام سعودی، هم‌چنین گفته شده که عربستان یک میلیارد دالر کمک به سرویس امنیتی لبنان را هم لغو کرده است.
این اقدام عربستان پس از آن صورت گرفته که وزیر خارجه لبنان از قطع‌نامه‌ای که در پایان نشست وزیران خارجه کشورهای عربی علیه ایران و در حمایت از عربستان صادر شد، حمایت نکرد.
تنش بین ایران و عربستان در پی اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه و متعاقب آن حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان در ایران شدت یافته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *