براساس آخرین گزارش مؤسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (SIPRI)، عربستان سعودی و قطر بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ به‌شکل قابل توجهی خرید سلاح خود را افزایش داده‌اند. صادرات چین سیر صعودی بی‌سابقه‌ای داشته است و هند هم‌چنان در صدر خریداران اسلحه در جهان قرار دارد.

۱۱۸ حمله بر اقامتگاه‌های پناه‌جویان تا نیمه‌ی ماه فبروری در آلمان

اطلاعات روز: وزارت داخله آلمان فدرال اعلام کرده است که تا ۱۵ ماه فبروری ۱۱۸ حمله بر اقامت‌گاه‌های پناه‌جویان در این کشور صورت گرفته است. ۱۷ واقعه آتش‌سوزی، یک تخطی از قانون استفاده از مواد منفجره و یک انفجار شامل این جرایم اند.
وزارت داخله آلمان روز دوشنبه، 3 حوت گفته است که تا میانه ماه روان میلادی ۲۷ بار جرایم خشونت در برابر پناه‌جویان صورت گرفته است. این وزارت هم‌چنان از ۴۳ جرم در رابطه با خساره زدن به اموال و ۳۱ جرم تبلیغاتی در این مدت یاد کرد. در ۱۱۲ حمله عاملان راست‌گرا مقصر شناخته شده‌اند.
به گزارش دویچه وله، در سال روان میلادی شمار جرایم علیه اقامت‌گاه‌های پناه‌جویان به بیشتر از صد مورد بالا رفته است. انگلا مرکل صدر اعظم آلمان رویداد‌های آخر هفته‌ی گذشته‌ی میلادی در ایالت زاکسن را ناشی از بی‌عاطفگی و یک عمل بزدلانه خوانده است.
براساس این گزارش در سال گذشته میلادی، به قول این وزارت، ۱۰۲۹ حمله بر اقامت‌گاه‌های پناه‌جویان ثبت گردیده بود، که شامل ۱۷۷ بار خشونت و ۹۴ بار آتش‌سوزی بوده است. در سال ۲۰۱۴ شمار این حملات به ۱۹۹ مورد می‌رسید و در سال قبل از آن جمعاً ۶۹ بار بر اقامت‌گاه‌های پناه‌جویان حمله صورت گرفته بود.
در همین آخر هفته میلادی که گذشت، دو رویداد بیگانه‌ستیزانه در ایالت زاکسن آلمان توجه همگان را جلب کردند، که تا هنوز شامل این آمار نشده‌اند.
مرکل بیگانه‌ستیزی در زاکسن را تقبیح کرد
در آخر هفته‌ی گذشته‌ی میلادی در شهر کلاوزنیتس ایالت زاکسن یک جمعیت مردم با فریادهای بلند جلو یک بس حامل پناه‌جویان را گرفتند. در این رابطه پولیس نیز به یک برخورد نامناسب در برابر پناه‌جویان متهم شده است.
در باوتسن، شهر دیگری در ایالت زاکسن، به قول پولیس شماری از مردم شنبه شب آتش‌سوزی در یک هوتل را، که قرار بود پناه‌جویان در آن مسکن گزین شوند، با سرور و شادمانی تماشا می‌کردند.
انگلا مرکل صدراعظم آلمان رویداد‌ها در کلاوزنیتس را محکوم کرد. شتیفن زایبرت، سخن‌گوی حکومت آلمان از قول مرکل گفته است: «آن‌چه در آن‌جا اتفاق افتاد، شدیداً شرم‌آور است. چطور ممکن است که انسان تا این حد بی‌عاطفه و بزدل گردد که در برابر یک بس حامل پناه‌جویان صف ببندد و با فریادها و نعره‌ها پناه‌جویان را، که شمار زیاد زنان و کودکان در میان شان بودند، بترسانند.»
زایبرت همزمان از یک قضاوت عام در مورد منطقه‌ای که این رویداد‌ها در آن صورت گرفته است، دوری کرده است. او گفته است: «خوب است که در آلمان و در منطقه‌ی رویداد انسان‌های بسیار زیادی هم وجود دارند که همه روزه نشان می‌دهند که کشور ما طور دیگری است.»
آلمان در سال گذشته میلادی بیشترین پناه‌جوه را در خود جا داده است. طبق گزارش‌ها بیش از نیم میلیون پناه‌جوه به این کشور وارد شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *