130 هزار پناه‌جوی ثبت شده در آلمان ناپدید شده‌اند

130 هزار پناه‌جوی ثبت شده در آلمان ناپدید شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت داخله آلمان اعتراف کرده است که معلوم نیست بیش از 130 هزار پناه‌جو ثبت شده در این کشور در کجا زندگی می‌کنند. در عین زمان مقام‌ها گفته‌اند که ممکن است شمار زیاد پناه‌جویان ثبت ناشده در این کشور زندگی کنند.
به گزارش دویچه وله، حدود 13 درصد از متقاضیان پناهندگی راجستر شده در آلمان در سال گذشته به محل‌های تعیین شده اقامت شان نرفته‌اند. این موضوع را وزارت داخله فدرال آلمان به درخواست جناح پارلمانی حزب چپ این کشور گزارش داده است که در اختیار روزنامه آلمانی «زود دویچه سایتونگ» قرار گرفته است.
وزارت داخله آلمان فدرال دلیل احتمالی ناپدید شدن پناه‌جویان راجستر شده را از جمله سفر آن‌ها به کشورهای دیگر و هم‌چنین مخفی شدن شان به‌صورت غیرقانونی در این کشور خوانده است. براساس گزارش روزنامه «زود دویچه سایتونگ» شمار این پناه‌جویان به بیش از 130 هزار نفر می‌رسد.
رییس اداره مهاجرت آلمان: هویت 400 هزار پناه‌جو ناشناخته مانده است
افزون بر آن ادارات آلمانی گمان می‌برند که بیش از 400 هزار پناهجو در آلمان به سر می‌برند که نام و هویت شان معلوم نیست. فرانک یورگن وایزه، رییس اداره امور پناه‌جویان آلمان فدرال این موضوع را در برلین اظهار کرد.
رییس اداره پناهج‌وین آلمان فدرال گفته است که هویت 400 هزار پناه‌جو ناشناخته مانده است.
براساس گزارش «زود دویچه سایتونگ»، از پاسخ وزارت داخله آلمان به درخواست جناح پارلمانی حزب چپ بر می‌آید که آلمان همواره شمار کم‌تر متقاضیان پناهندگی را می‌تواند به کشورهای مسئول اتحادیه اروپا تسلیم کند.
براساس توافق دوبلین، آن کشور عضو اتحادیه اروپا، مسئول رسیدگی به تقاضای پناهندگی یک پناه‌جو است که فرد مورد نظر برای نخستین بار وارد آن کشور شده باشد.
سیستم دوبلین دیگر کارایی ندارد
در همین حال تقریباً از 45 هزار پناه‌جوی که قرار است آلمان براساس توافق دوبلین به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بفرستد، فقط حدود 3600 تن آن‌ها به کشورهای دیگر فرستاده شده‌اند.
برعکس، دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا 3000 متقاضی پناهندگی را به آلمان فرستاده‌اند. این درحالی است که پس فرستادن 600 پناه‌جو از آلمان به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا صورت نگرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *