حمایت مرکل از ادغام سریع‌تر پناه‌جویان در بازار کار

حمایت مرکل از ادغام سریع‌تر پناه‌جویان در بازار کار

اطلاعات روز: انگلا مرکل، صدراعظم آلمان به درخواست بخش اقتصادی کشورش برای ایجاد سهولت در ادغام پناه‌جویان در بازار کار پاسخ مثبت داده است. او بر کوتاه کردن بروکراسی و موانع اداری تاکید کرده و گفته است که باید مراقبت جدی از پناه‌جویان صورت گیرد.
به گزارش دویچه وله، انگلا مرکل روز جمعه در دیدار با اعضای چهار اتحادیه اقتصادی در شهر مونیخ گفته است که برای ادغام پناه‌جویان به بازار کار، اداره امور کار آلمان فدرال در همکاری بسیار نزدیک با این اتحادیه‌ها کار خواهد کرد.
مرکل اهداف این اقدام را از میان برداشتن موانع اداری و مراقبت هدفمند از پناه‌جویان با فراهم کردن امکانات آموزشی و یا تمدید دوره کارآموزی عنوان کرده است.
در عین زمان، اتحادیه‌های اقتصادی آلمان حمایت همه جانبه خود را از برنامه‌های انگلا مرکل در خصوص پناه‌جویان ابراز کردند. اتحادیه‌های صنعتی، تجارتی و صنایع دستی آلمان در اعلامیه‌ی مشترک گفتند که فقط با همبستگی در اتحادیه اروپا می‌شود که بر این چالش‌ها غلبه کرد.
این اتحادیه‌ها در یک بیانیه مشترک اعلام داشتند که از برنامه‌های مراقبت و کنترل از سرحدات خارجی اروپا حمایت می‌کنند. آنان هم‌چنان بر تقسیم بندی منصفانه پناه‌جویان به کشورهای اروپایی نیز تاکید کردند.
پیش از این رهبران بخش صنعت آلمان از قانون‌گذاران این کشور نیز خواسته بودند که با توجه به کمبودی‌های بازار کار به دلیل کاهش نرخ تولد، ادغام مهاجران به بازار کار را تسهیل کنند.
اتاق صنایع و تجارت این کشور هم‌چنان گفته بود، قوانین جدید باید این را تضمین کند که پناه‌جویان در جریان آموزش حرفه‌ای و تا دو سال پس از فراغت شان به کشورهای شان برگشت داده نشوند.
از جانب دیگر، اتحادیه کارفرمایان آلمان از مقامات این کشور خواسته بود که روند رسیدگی به تقاضای پناهندگی باید سریع‌تر انجام یابد. بخش دیگر خواست‌های این اتحادیه را مهیا نمودن زمینه‌های مناسب برای کارفرمایان و مراکز حرفه‌ای تشکیل می‌دهد تا آنان بتوانند با حمایت بهتر از پناه‌جویان و مشوره‌دهی خوب به آنان وسیله وساطت آنان با کارفرمایان گردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *