اسکار هشتاد و هشت: «افشاگر» برنده جایزه بهترین فیلم شد

اطلاعات روز: در هشتاد و هشتمین جشنواره اهدای جوایز اسکار، فیلم سینمایی «افشاگار» جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم را از آنِ خود کرد.
«لئوناردو دی کاپریو» و «بری لارسون» جوایز اسکار در بخش بهترین هنرپیشه را صاحب شدند.
به نقل از دویچه وله، در آستانه برگزاری مراسم اعطای جایزه اسکار، اعلام این خبر که فقط هنرپیشه‌های سفیدپوست نامزد این جایزه شده‌اند، اعتراض‌های شدیدی را به دنبال داشت. کریس راک، هنرپیشه و کمدین، این مراسم را برای بار دوم گردانندگی کرد و با ذکر کمپین اعتراضی رسانه‌های اجتماعی، به تندی در این باره سخن گفت.
در این مهم‌ترین شب سینمای هالیوود، لئوناردو دی کاپریو، هنرپیشه 41 ساله که پنج بار کاندید جایزه اسکار شده بود، بالاخره یک مجسه طلایی برای ایفای نقش در فیلم «بازگشته از گور» را از آنِ خود نمود.
او که در بخش بهترین هنرپیشه صاحب این جایزه شد، از زمانی که برای سخنرانی در اختیار او گذاشته شده بود، استفاده کرد و نسبت به تغییرات اقلیمی هشدار داد. دی کاپریو گفت که تیم فیلم‌برداری «بازگشته از گور» مجبور شده برای پیداکردن برف به امریکای جنوبی سفر کند. این هنرپیشه امریکایی گفت: «تغییر اقلیمی واقعی است…و همین حالا در حال رخ دادن است. این اضطراری‌ترین تهدیدی است که بشریت با آن مواجه است.»
خانم بِری لارسون، هنرپیشه امریکایی برای بازی در فیلم سینمایی «اتاق» جایزه بهترین هنرپیشه را صاحب شد.
مارک رایلَنس، هنرپیشه بریتانیایی تئاتر برای بازی در فیلم «پُل جاسوس‌ها» به کارگردانی استیون اسپیل بِرگ، برنده جایزه بهترین هنرپیشه مکمل شد. و خانم الیسیا ویکاندَر، هنرپیشه سویدنی برای ایفای نقش همسر یک هنرپیشه ترنس جندر (دگر جنس گونه) در فیلم «دختر دنمارکی» جایزه اسکار در بخش بهترین هنرپیشه مکمل را صاحب شد.
برندگان بزرگ: «افشاگر»، «بازگشته از گور»، «مکس دیوانه»
فیلم سینمایی «افشاگر» به کارگردانی تام مک کارتی، برنده جایزه در بخش بهترین فیلم شد. این فیلم از سواستفاده جنسی از سوی کشیش‌های کاتولیک و افشای آن توسط خبرنگاران روزنامه امریکایی «بوستون گلوب» حکایت می‎کند.
فیلم «افشاگر» رقبایی مانند «از گور بازگشته»، «فروش بزرگ» و «مَکس دیوانه» را پشت سر گذاشت. اما فیلم «مکس دیوانه» برنده شش جایزه در بخش تکنیک شد و به این ترتیب صاحب بیشترین جوایز اسکار سال روان گردید.
با وجود این که فیلم «از گور بازگشته» در بخش بهترین فیلم برنده جایزه نشد، اما اَلِخاندرو گونزالِس اینیاریتو، کارگردان این فیلم یک مجسمه طلایی در بخش بهترین کارگردان را از آنِ خود نمود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *