تخریب اردوگاه «جنگل» در فرانسه از سرگرفته می‌شود

تخریب اردوگاه «جنگل» در فرانسه از سرگرفته می‌شود

اطلاعات روز: تخریب اردوگاه مهاجران در بندر کاله فرانسه که به «جنگل» معروف است، از سر گرفته می‌شود.
به نقل از بی‌بی‌سی، دوشنبه شب درگیری میان پولیس ضد شورش فرانسه و مهاجرانی که در انتظار عبور از مرز فرانسه و ورود به بریتانیا هستند، بالا گرفت.
پولیس سعی داشت مهاجران را که سنگ پرتاب می‌کردند، با گاز اشک آور متفرق کند.
مقامات فرانسوی گفته‌اند که مهاجران باید بخش جنوبی این اردوگاه را ترک کنند و به بخش دیگری منتقل شوند. اما مهاجران این نگرانی را دارند در صورت جابه‌جا شدن ممکن است مجبور شوند در فرانسه اعلام تقاضای پناهندگی کنند و نتوانند خود را به بریتانیا برسانند.
منطقه‌ای که قرار است تخلیه شود، نوعی مرکزیت فرهنگی برای مهاجران دارد و در آن علاوه بر چند مغازه‌ یک مدرسه و اماکن مذهبی نیز جای گرفته است.
مقام‌های فرانسوی می‌گویند با این حکم تخلیه حدود هزار نفر باید از اردوگاه نقل مکان کنند، اما داوطلبانی که در محل به مهاجران کمک می‌کنند گفته‌اند تعداد کسانی که در این محل زندگی می‌کنند حداقل دو برابر تعداد اعلام شده است.
مقامات بندر کاله تعداد ساکنان اردوگاه را ۳ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام می‌کنند درحالی‌که سازمان «به پناه‌جویان کمک کنید» تعداد آنان را نزدیک به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر برآورد کرده است.
هدف مقامات دولتی این است که تعداد مهاجران در اردوگاه «جنگل» را به کم‌تر از دو هزار نفر کاهش دهند.
این مهاجران که بیشترشان از کشورهای آفریقایی، خاور میانه و افغانستان هستند، قصد دارند به کمک قاچاق‌چیان انسان و یا مستقلاً از دریای مانش عبور کنند و به بریتانیا بروند.
هفته‌ی گذشته دادگاهی در فرانسه از طرح دولت این کشور برای برچیدن اردوگاه «جنگل»، حمایت کرد.
با وجود این، روز پنج‌شنبه، ششم حوت، برنار کازنوه، وزیر داخله فرانسه، تأکید کرد تخلیه و تخریب این اردوگاه «خشن» نخواهد بود و بخش‌هایی از آن چون مدارس، اماکن نیایش یا نمازخانه‌ها تخریب نخواهند شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *