واکنش کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان به نتیجه نشست بروکسل

اطلاعات روز: کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان به نتیجه به‌دست آمده در نشست روز دوشنبه بروکسل میان سران کشورهای اتحادیه اروپا و نخست وزیر ترکیه مبنی بر بازگرداندن پناه‌جویان واکنش نشان داد.
به نقل از یورو نیوز، مدیر کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان در ژنو گفته است: «بر اساس کنوانسیون اروپایی حقوق بشر، اخراج پناه‌جویان ممنوع است. بنابراین هرگونه توافقی مبنی بر برگرداندن انبوه این افراد به کشوری ثالث بر خلاف قوانین اروپایی و بین المللی است.»
این درحالی‌است که ورنر فایمان، صدر اعظم اتریش در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به لزوم مسدود شدن مسیرهای مرزی کشورهای حوزه بالکان در برابر موج پناه‌جویان گفته است: «سامان دادن یک مرز دفاعی با همکاری ترکیه یک نکته مثبت است. ولی نمی‌توان در دراز مدت بر آن تکیه کرد. برای همین، همزمان نیازمند سازماندهی دفاع از مرزها و نقاط عبور پناه‌جویان هستیم. این‌گونه سیاست‌ها پیش‌تر در قالب راه حل‌های جامع پیش‌بینی شده‌اند ولی هرگز در سراسر اروپا به اجرا در نیامده‌اند.»
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز اعلام کرده گرچه در هنگام گفت‌وگوها پیشرفت‌هایی به‌دست آمده ولی برای اعلام نتیجه قطعی مذاکرات، برخی کشورهای عضو اتحادیه نیازمند رایزنی با پارلمان‌های خود هستند.
در حال حاضر هزارها پناه‌جو پشت مرزهای بسته مقدوینه گیرمانده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *