محاکمه دو دختر فرانسوی به اتهام طرح‌ریزی عملیات تروریستی پاریس

اطلاعات روز: مقامات فرانسه دو دختر زیر ۱۸ سال فرانسوی را به اتهام طرح‌ریزی حمله تروریستی به یک کنسرت در پاریس بازداشت کردند و پرونده آن‌ها را برای رسیدگی به مراجع قضایی فرستادند.
به نقل از رادیو زمانه و به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دفتر محکمه شهر پاریس شنبه (22 حوت) اعلام کرد، که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این دو دختر در مراحل مقدماتی طرح‌ریزی عملیات تروریستی بودند زیرا هیچ نوع سلاح یا مواد منفجره‌ای از نزد آن‌ها کشف نشده است.
یکی از این دو دختر ۱۵ سال دارد که بر اساس حکم دادگاه باید در بازداشتگاه بماند. نفر دوم، ۱۷ ساله است و «تحت نظارت قضایی» به طور مشروط آزاد خواهد شد.
این دو دختر، که نام‌شان فاش نشده، چهارشنبه (۹ مارچ) توسط نیروهای ضدترور در ارتباط با یک گروه تروریستی دستگیر شده بودند.
دولت فرانسه پس از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر سال گذشته به چند نقطه در پاریس، پایتخت این کشور، گروه‌های تجسس ضدترور را مسئول کشف عاملان این حملات و جلوگیری از وقوع حمله‌های مشابه احتمالی کرده است.
در حمله‌های تروریستی نوامبر پاریس دست کم ۱۳۰ تن کشته و چند صد تن زخمی شدند. مسئولیت این حمله‌ها را داعش بر عهده گرفت.
نام سه مهاجم پاریس در «اسناد فاش شده داعش» دیده می‌شود
از سویی هم، رسانه‌های آلمان گزارش داده‌اند که نام سه نفر از مهاجمان حمله‌های پاریس در فهرستی که از گروه داعش به بیرون درز کرده، دیده می‌شود.
این سه نفر مظنون حملاتی هستند که در جریان آن ۹۰ نفر در مرکز تئاتر باتکلان در پاریس کشته شدند.
به نقل از بی‌بی‌سی اسنادی که در اختیار رسانه‌های آلمان، بریتانیا و مخالفان دولت سوریه قرار گرفته، هویت هزاران نفر از نیروهای گروه داعش را در ۴۰ کشور مختلف فاش می‌کند.
مقام‌های آلمان می‌گویند در حال بررسی شواهد مبتنی بر واقعی بودن این اسناد هستند.
گزارش‌ها می‌گویند بر اساس این اسناد هویت ۲۲ هزار نفر از جنگ‌جویان داعش فاش شده است. این اسناد حاوی نام، آدرس و دیگر اطلاعات هر کدام از این افراد است.
در میان این فهرست نام سامی امیمور، فواد محمد عقاد و عمر اسماعیل مصطفی، سه مردی که هنگام برگزاری یک کنسرت به مرکز باتکلان حمله کردند، دیده می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *