از یک حمله تروریستی در شهر قندهار جلوگیری شد

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید که با بازداشت یک فرد انتحاری همراه با واسکت مملو از مواد انفجاری از یک حمله تروریستی در شهر قندهار جلوگیری شد.
ریاست امنیت ملی در خبرنامه‎ای نوشته است که فرد انتحاری قصد داشت با استفاده از مواد انفجاری همراهش حوالی ساعت یازده امروز در ناحیه پنجم شهر قندهار در نزدیکی فرماندهی پولیس این ولایت حمله‌ی انتحاری انجام دهد، اما مأموران امنیت ملی قبل وقوع رویداد، فرد انتحاری را شناسایی و کشته‌اند.
مأموران امنیت ملی با کشتن فرد انتحاری از یک حمله خونین در شهر قندهار جلوگیری کرده‌اند.
قندهار در جنوب کشور در سال‌های اخیر نسبتاً امن بود، اما در سال گذشته شاهد چندین حمله خونین بوده است. از سوی دیگر نیروهای امنیتی به ویژه مأموران امنیت ملی با بازداشت شماری زیادی از تروریستان از چندین حمله خونین در این ولایت جلوگیری کرده‌اند.
روز گذشته مأموران امنیت ملی چهار شبکه تروریستی مشمول 19 تروریست را در مربوطات ولایت قندهار بازداشت کردند. در 17 ماه حوت سال گذشته نیز مأموران امینت چهار شبکه تروریستی که جمعاً ۲۶ نفر بودند را از مربوطات شهر قندهار بازداشت کرده‌اند. با بازداشت این تروریستان از چندین حمله خونین جلوگیری شده است.
اما در ماه قوس سال گذشته 11 شورشی طالب بالای میدان هوایی قندهار حمله کردند، در درگیری بیش از 24 ساعته میان دهشت‌افگنان طالب و نیروهای امنیتی تمام دهشت‌افگنان از پا درآمدند، اما 50 نظامی و غیرنظامی نیز کشته شدند. حمله بر میدان هوایی قندهار در سال گذشته یکی از حملات خونین طالبان در این ولایت بود.