ابراز تأسف ریاست اجراییه از «گزارش‌دهی نادرست» زخمی شدن جنرال دوستم

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه در نشست امروز شورای وزیران گفت که جنرال دوستم، معاون اول ریاست‌جمهوری در ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب به‌صورت سطحی زخمی شده است، اما بعداً این خبر از سوی جنرال دوستم و نزدیکان وی تکذیب شد.
ریاست اجراییه اکنون با نشر اعلامیه‌یی زیر عنوان « اظهار تأسف از یک گزارش نادرست» گفته است که آقای عبدالله براساس معلومات نادرستی که به‌دستش رسیده بود از خبر زخمی شدن آقای دوستم در نشست شورای وزیران یاد کرده بود.
در اعلامیه ریاست اجراییه آمده است که آقای دوستم در یک تماس تلفونی به آقای عبدالله از صحت کامل خود اطمینان داده و بر عزم قاطع‌شان در مبارزه با تروریستم تأکید کرد.
جنرال دوستم چند روز پیش برای فرماندهی نیروهای امنیتی در برابر طالبان به ولایت فاریاب رفت. روز گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که او در یک کمین طالبان برخورده و خودش به‌صورت سطحی زخمی شده‌، اما چند تن از نیروهای امنیتی که شماری از آن‌ها از نزدیکان آقای دوستم اند، کشته شده‌اند.
پس از آن که آقای عبدالله در نشست شورای وزیران از زخمی شدن سطحی دوستم یاد کرد، نزدیکان آقای دوستم واکنش‌های تندی علیه سخنان آقای عبدالله و ریاست اجراییه نشان دادند.
عنایت الله بابر فرهمند، رییس دفتر آقای معاون اول ریاست‌جمهور خبر زخمی شدن آقای دوستم که «توسط مقامات دولتی اشاعه یافته است»، را «آب ریختاندن در آسیاب دشمنان و تلاشی در متزلزل ساختن مورال نیروهای امنیتی کشور» خوانده بود.
آقای فرهمند به شبکه تلویزیون آیینه بدون ذکر نام فرد مشخص گفته بود «این‌ها باید به‌عنوان مسئولان امور کشور به این نکته متوجه باشند و کوشش نکنند اذهان مردم را در چنین شرایط حساس مسموم کنند.»
آقای دوستم نیز شام امروز از خط مقدم نبرد در غورماچ در صحبت با طلوع نیوز واکنش تند به ریاست اجراییه نشان داد و در بخشی از صحبت‌هایش گفت که ریاست اجراییه «یک گپ ناسنجیده» زده است.
از سوی دیگر بابر فرهمند گفته است که آقای دوستم تا برچیدن بساط طالبان از شمال کشور به کابل بر نمی‌گردد.
او افزوده که جنگ در مناطقی از غورماچ به شدت ادامه دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *