افغان‌های مقیم امریکا کمپاینی را برای هیلاری کلینتون آغاز کردند

اطلاعات روز: در حالی‌که بیشتر از دو هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده‌ی امریکا باقی نمانده است، افغان‌های مقیم امریکا کمپاینی را برای حمایت از هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات راه انداختند.
در صفحه‌ی فیس‌بوکی که توسط افغان‌ها بدین‌منظور راه‌اندازی شده آمده است که: «همه‌ی افرادی که بر اساس قانون امریکا حق رای دارند می‌توانند از این حق خود برای تعیین ریاست‌جمهوری آینده‌ی این کشور استفاده کنند. لذا مهاجرین افغانستانی مقیم امریکا نیز تصیم گرفته‌اند که با دقت و بررسی کامل کاندید موردنظر خود را انتخاب و حمایت و پشتیبانی خود را از او اعلان دارند . بر اساس بررسی و مطالعه از روند مبارزات انتخاباتی و تعقیب اهداف و برنامه‌های هر دو کاندید در طول سه مناظره‌ی تلویزیونی به‌وضوح مشاهده شد که خانم هیلاری کلینتون فردی شایسته و بایسته‌ی ریاست‌جمهوری در این کشور است. ایشان با ارایه‌ی برنامه‌های کاری شفاف و قابل اجرا هم در سیاست داخلی و هم در سیاست خارجی نشان داد که می‌تواند اولین رییس‌جمهور زن در این کشور باشد . از همین‌رو افغان‌های مقیم امریکا نیز تصمیم گرفتند تا از کاندیداتوری خانم کلینتون حمایت و پشتیبانی قاطع خود را اعلام دارند».
افغان‌های مقیم امریکا در این صفحه دلایل حمایت‌شان از نامزدی هیلاری کلینتون را چنین برشمرده‌اند:
اول: هیلاری کلینتون با داشتن تجربه‌ی کاری در سنای امریکا به‌عنوان سناتور ، 8 سال عنوان بانوی اول امریکا در کاخ سفید در دوران ریاست‌جمهوری بیل کلنتون و 4 سال عنوان وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا تجربیات زیادی در امر سیاست، مدیریت داخلی و خارجی کسب کرده است و این تجربه‌ها می‌تواند برای هیلاری پشتوانه‌ی خوبی در ادامه‌ی را ه ایشان در سیاست به‌عنوان اولین رییس جمهور زن این کشور باشد.
دوم: ایشان در طول سال‌های فعالیت سیاسی خود به‌عنوان وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا بارها و بارها به افغانستان سفر کرده و به نقش استراتژیک افغانستان در منطقه پی برده است. با گروه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و احزاب مختلف این کشور آشنایی کامل داشته و دیدگاه‌ها و نظرات و خواست‌های مردم را به‌خوبی می‌داند و به‌طور کلی با افغانستان، سیاست، فرهنگ و اقتصاد این کشور آشنایی کامل دارد و این آشنایی او دولت آینده را کمک خواهد کرد تا در روشنی و آگاهی بیشتری به‌عنوان یک متحد نزدیک افغانستان برنامه‌های سیاسی، نظامی واقتصادی سودمند و قابل اجرا طرح و برنامه‌ریزی نماید.
سوم: براساس برنامه‌ی کاری ارایه‌شده، ایشان برنامه‌های عام‌المنفعه برای قشر آسیب‌پذیر جامعه که بیشتر زنان و کودکان را شامل می‌شود نیز روی دست دارد . با دست‌یافتن او به مقام ریاست‌جمهوری می‌توان امیدوار بود که برنامه‌های توسعوی، صحی، آموزشی و انکشافی ایالات متحده‌ی امریکا در افغانستان و خاورمیانه نیز افزایش خواهد یافت.