دانشجویی که قرار بود عضو کادرعلمی دانشگاه شود، توسط طالبان اعدام شد

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت میدان وردک می‌گوید که گروه طالبان یک دانشجوی دانشکده انجنیری دانشگاه پولی‌تکنیک کابل را در ولسوالی چک این ولایت در حضور عام به دار آویخته‌اند.
عبدالرحمان منگل، سخن‎گوی والی میدان وردک گفته است که افراد گروه طالبان این دانشجو را به اتهام دست داشتن در قتل یک مسئول اطلاعاتی این گروه روز پنج‌شنبه زمانی که او از کابل به خانه‌ی خود در منطقه‌ی سیدآباد می‌رفت، ربوده و روز جمعه در ولسوالی چک در حضور حدود صد نفر اعدام کردند.
آقای منگل افزوده که این دانشجو هیچ ارتباطی به قتل مسئول اطلاعاتی طالبان نداشته و کاملاً بی‌گناه بوده است. او گفته که گروه طالبان با اعدام این دانشجو «چهره‌ی پر از خشونت» خود را به مردم نشان داد و خواسته که آن‌ها را «بترساند.»
در همین حال وزارت تحصیلات عالی و دانشگاه پولی‌تکنیک با نشر اعلامیه‌یی گفته که فیض الرحمن، دانشجوی سال چهارم دانشکده‌ی انجنیری دانشگاه پولی‌تکنیک بود و قرار بود پس از ختم تحصیلات در پایان امسال «منحیث کادر علمی مصدر خدمت به وطن و مردم خویش گردد.»
در اعلامیه آمده که طالبان این دانشجو را «با قساوت شکنجه و سپس به دار» زده‌اند. این دو نهاد می‌گویند که این عمل طالبان نشان‌دهنده «عمق قساوت و بی‌رحمی آنان بوده و خلاف همه‌ی موازین دین مقدس اسلام، ارزش‌های انسانی و فرهنگی کشور است.»
وزارت تحصیلات عالی این رویداد را تقبیح کرده و از ارگان‌های امنیتی کشور خواسته تا قاتلان فیض الرحمن را دستگیر و مطابق قانون به جزای اعمال شان برسانند.
این وزارت از تمام گروه‌های مسلح مخالف دولت جدی خواسته تا از هرنوع آزار و اذیت، قتل و کشتار افراد ملکی به‌ویژه استادان و دانشجویان خودداری کنند.
گروه طالبان تاکنون در این مورد به‌صورت رسمی اظهار نظر نکرده است.
سخن‌گوی والی میدان وردک گفته که گروه طالبان نه در محلی که این دانشجو را دستگیر کرد و نه در محل اعدام او کنترل دایمی ندارد و هرازگاهی به‌صورت موقت در جاده‌ها و در میان مردم ظاهر و بعد ناپدید می‌شود.
قتل این دانشجو در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌ گسترده‌ی مردم را در پی داشته است. شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعتی عکس‌های جسد به دار آویخته شده‌ی این دانشجو را منتشر کرده و انزجار خود را از این عمل طالبان بیان کرده‌اند. شماری نیز تصاویر دو کودک به‌جا مانده از این دانشجو را منتشر کرده و نوشته‌اند: «کودکانی که یتیم شدند.»