ارگ: تا دو هفته‌ی دیگر نامزدوزیران جدید به مجلس معرفی می‌شوند

اطلاعات روز: ریاست‌جمهوری می‌‌گوید که تا دو هفته‌ی دیگر نامزدوزیران جدید جهت اخذ رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی می‌شوند.
شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخن‌گوی رییس‌جمهور امروز (شنبه، 30 ثور) در یک نشست خبری گفت که فهرست هشت نامزدوزیر جدید تا دو هفته‌ی دیگر به مجلس نمایندگان معرفی خواهند شد.
آقای مرتضوی مشخص نکرد که برای کدام وزارت‌خانه‌ها نامزدوزیران جدید معرفی می‌شوند، اما افزود که فهرست این نامزدوزیران که نهایی شد مردم در جریان قرار خواهند گرفت.
همچنان مجلس نمایندگان در نشست امروز خود یک‌بار دیگر از حکومت وحدت ملی خواست که هرچه زودتر نامزدوزیران جدید را به این مجلس معرفی کنند.
حکومت چند روز قبل نامزدوزیران وزارت‌های دفاع ملی، معادن و پطرولیم و کار و امور اجتماعی را به مجلس نمایندگان معرفی کرد اما عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان هفته‌ی گذشته گفته بود تا زمانی که تمامی نامزدوزیران معرفی نشود، برای این سه نامزدوزیر صندوق رای‌دهی نمی‌گذارد و این موضوع را در آجندای مجلس شامل نمی‌سازد.
آقای ابراهیمی گفته بود: «شماری از نمایندگان طی درخواست کتبی از هیأت روسای مجلس خواسته‌اند که سه نامزدوزیر را تا زمان معرفی همه نامزدان در آجندا نگرفته و برای تایید و یا رد صلاحیت آنان صندوق نگذارد.»
اعضای مجلس نمایندگان ادامه سرپرستی وزارت خانه‌ها را خلاف قانون خوانده و می‌گویند که براساس قانون سرپرستی، هیچ شخصی نمی‌تواند بیشتر از دو ماه به‌عنوان سرپرست در یک اداره کار کند ولی سرپرستان کنونی هرکدام چندین ماه است که به شکل غیرقانونی به کارشان ادامه داده‌اند.
در حال حاضر، 11 وزارت‌خانه از سوی سرپرست‌ها اداره می‌شوند که شماری از این سرپرست‌ها ماه‌هاست به‌عنوان سرپرست باقی مانده‌اند.
حکومت و مجلس در مورد هفت وزیر رد صلاحیت شده، اختلاف دارند. معلوم نیست که در میان هشت نامزدوزیر جدید که تا دو هفته‌ی دیگر به مجلس معرفی خواهند شد، افرادی برای این وزارت‌ها نیز معرفی خواهند شد یا خیر.