عکس:آرشیف

حنیف اتمر به روسیه رفت

اطلاعات روز: حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان امروز (دوشنبه، اول جوزا) به‌هدف اشتراک در هشتمین کنفرانس مسئولان عالی رتبه‌ی امنیتی به روسیه رفت.
دفتر رسانه‎های شورای امنیت ملی در خبرنامه‌یی نوشته است که آقای اتمر به دعوت نیکولای پتروشف، مشاور امنیت ملی روسیه امروز عازم مسکو شد.
هشتمین کنفرانس مسئولان عالی رتبه‌ی امنیتی با حضور نمایندگان عالی رتبه‌ی امنیتی ۲۵ کشور برای دو روز در شهر مسکو، پایتخت روسیه برگزار می‌شود.
کشورهای عضو این کنفرانس در کنار سایر موضوعات منطقه‌یی، روی جلوگیری فعالیت گروه‌های ترورستی به‌ویژه داعش در منطقه و افغانستان بحث خواهند کرد.
شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که توقع می‌رود اشتراک کنندگان این کنفرانس برای ایجاد استراتیژی مؤثر جهت مبارزه‌ی مشترک و اقدامات هماهنگ در برابر گروه‎های هراس‎افگن، به یک سلسله توافقات در چهارچوب اجماع منطقه‌یی برسند.
شورای امنیت ملی می‌افزاید که قرار است آقای اتمر در حاشیه‌ی این کنفرانس علاوه بر دیدار با مقام‌های روسی، با مشاوران امنیت ملی کشورهای چین، ایران، ازبکستان، قزاقستان و تاجیکستان درباره‌ی روابط دوجانبه و همکاری‌های امنیتی دیدار و گفت‌وگو کند.