یکی از طراحان حمله بر ریاست رجال برجسته، کشته شد

اطلاعات روز: وزارت داخله اعلام کرده است که یکی از طراحان حمله بر ریاست رجال برجسته در پل محمود خان کابل، در یک عملیات ویژه و هدفمند نیروهای قطعات خاص پولیس ملی در ولایت لوگر کشته شده است.
در خبرنامه‌ی وزارت داخله که امروز (دوشنبه، 20 سنبله) منتشر شده، آمده است که نیروهای قطعات خاص پولیس ملی شب گذشته عملیات ویژه و هدفمندی را در قریه انعام در مرکز ولایت لوگر راه اندازی کردند که در نتیجه «دریا خان مشهور به خالد» یکی از طراحان حمله تروریستی بالای ریاست رجال برجسته در کابل، کشته شد.
وزارت داخله افزوده که در این عملیات، به‌شمول دریا خان سه فرمانده کلیدی دیگر شبکه تروریستی حقانی بنام‌های عبدالرحمن مشهور به عمری، اکمال کننده مواد انفجاری به این گروه در ولایت لوگر، قاری ارشاد و ملا هیبت الله نیز کشته شده‌اند.
در خبرنامه آمده که این گروه تروریستی مربوط به شبکه حقانی، در طراحی و سازماندهی حملات تروریستی به‌ویژه راه اندازی حملات انتحاری در ولایت لوگر و ولایات همجوار آن نقش مهمی داشتند.
در 31 ماه حمل سال گذشته، حمله‌ی انتحاری و به‌دنبال آن حمله‌ی مهاجمان مسلح بر ریاست ده امنیت ملی (ریاست محافظت از رجال برجسته) در ساحه پل محمود خان در نزدیک ارگ ریاست‌جمهوری، دست‌کم 64 کشته و 347 زخمی برجا گذاشت.
مسئولیت این حمله را گروه طالبان به‌عهده گرفت. ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان تصاویر دو عضو این گروه را منتشر کرد و گفت که این دو تن حمله بر ریاست رجال برجسته را انجام داده‌اند.
وزارت داخله همچنان می‌گوید که در جریان عملیات قطعات خاص پولیس در لوگر از نزد تروریستان، یک ضرب توپ 82 ملی متری و یک ضرب توپ 75 ملی متری، یک میل راکت انداز، دومیل دهشکه، دو میل کلاشینکوف و مقداری مهمات و تجهیزات نظامی نیز به‌دست امده است.
این وزارت می‌افزاید که در جریان این عملیات، یک سرباز نیروهای قطعات خاص پولیس ملی زخم برداشته است.