رییس مجلس نمایندگان پنج ملیون افغانی جریمه شد

اطلاعات روز: هیات بررسی فساد در مجلس، با اعلام نتایج بررسی‌هایش، عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان را 5 میلیون و 300 هزار افغانی جریمه کرد. و نیز این هیات فیصله کرد که خدای‌نظر نصرت رییس دبیرخانه‌ی مجلس به سارنوالی معرفی شود.
عرفان‌الله عرفان رییس این هیات که نتایج بررسی‌ها و فیصله‌ی هیات را به نمایندگان ابلاغ می‌کرد، گفت که آقای ابراهیمی رییس مجلس باید 5 میلیون و 3 صد هزار افغانی بابت اتهام فسادی که بر او وارد شده بود را به حساب مجلس برگرداند.
آقای ابراهیمی پذیرفت که او این مبلغ را می‌پردازد.
این هیات هم‌چنین فیصله کرد که خدای‌نظر نصرت رییس دبیرخانه مجلس به دلیل خریداری‌های مشکوک و برکناری‌های سلیقه‌یی به دادستانی معرفی شود و وظیفه‌اش نیز تا انجام بررسی از سوی این نهاد، به تعلیق درآید.
همچنین، براساس این فیصله، همایون همایون معاون اول مجلس به دلیل ورود شبانه و غیرقانونی به آرشیف تلویزیون مجلس، 10 روز از حضور در نشست‌های مجلس محروم شد.
لالی حمیدزی به دلیل برخورد فزیکی با گل پادشاه مجیدی یک عضو دیگر مجلس، 15 روز از حضور در نشست‌های مجلس محروم شد.
عبیدالله بارکزی عضو دیگر مجلس نیز به دلیل حمله بر معاون اول مجلس، 10 روز از حضور در نشست‌های مجلس از سوی این هیات محروم شد.
عرفان‌الله عرفان رییس هیات گفت که هیات با بی‌طرفی کامل اتهام‌ها را بررسی کرده است.
عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان پس از اعلام نتیجه بررسی‌هیات گفت: «5 میلیون 3 هزار از سوی ریاست امور امنیتی شورا برای استحکامات و مصارفات دفاترش به مصرف رسیده و اگر ریاست امور امنیتی این مصارف را به دوش نگیرد، من این پول را می‌پردازم.»
همایون همایون معاون اول مجلس و لالی حمیدزی عضو دیگر مجلس نیز گفتند که به فیصله هیات احترام می2گذارند. اما؛ خدای‌نظر نصرت رییس دبیرخانه مجلس و عبیدالله بارکزی عضو مجلس، در مورد این فیصله اعتراض کردند.
آقای نصرت و آقای بارکزی، فیصله هیات را مغرضانه و عقده‌مندانه خواندند.
حدود دو هفته پیش مجلس نمایندگان هیاتی را از چهار کمیسیون به ریاست نایب منشی مجلس برای بررسی اتهام فساد در دبیرخانه این مجلس موظف کرد.
عرفان الله عرفان نایب منشی مجلس گفت که هیات موظف در مدت 12 روز، تمامی اتهام‌های فساد را بررسی و گزارش کامل آن را آماده کرده است.
از سوی هم، آرین یون و راضیه سادات منگل نتایج بررسی این هیات را مغرضانه خواندند و تاکید کردند که خدای‌نظر نصرت رییس دبیرخانه‌ی مجلس چوب سوخت اختلافات ابراهیمی و آقای همایون شده است.
خدای نظر نصرت آقای عرفان را به عدم دقت در برسی‌هایش متهم کرد و گفت که اسنادی را در مورد خود آقای عرفان نیز پخش خواهد کرد.
اما آقای عرفان گفت، هرگونه اتهام که بر او وارد باشد حاضر است در دادستانی تحقیق دهد. او افزود که هیات بخاطر عزت مجلس نخواسته گزارش کامل بررسی‌هایش را در حضور رسانه‌ها ارایه کند.
نمایندگان مجلس پس از اعلام نتایج برسی‌های هیات موظف، فیصله کرد که به منظور جلوگیری از بی‌عزتی بیشتر این خانه، دیگر هیچ نماینده‌یی حق ندارد به این موضوع دامن بزند.
مجلس نمایندگان پس از اتهام فساد بر رییس و دبیرخانه مجلس، همواره پرتنش بوده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *