ریاست امنیت ملی: اظهارات عطامحمد نور غیرمسئولانه است

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی سخنان عطامحمد نور، والی پیشین ولایت بلخ را که گفته بود، شورای امنیت و امنیت ملی افراد «ولگرد» را در کابل مسلح و برای ناامن‌سازی بلخ می‌فرستند، غیرمسئولانه خواند.
امنیت ملی با نشر خبرنامه‌یی گفته است که چنین اظهاراتی حکومت افغانستان را در راستای مبارزه‌ی قاطع علیه گروه‌های تروریستی، کمک نمی‌کند.
خبرنامه افزوده: «این گونه اظهارات متأسفانه به‌هیچ صورت، در راستای مبارزه‌ی قاطع دولت افغانستان بر ضد گروه‌های تروریستی کمک نمی‌نماید.»
امنیت ملی در اشاره به ادعای آقای نور در مورد مهمان‌خانه‌ی شورای امنیت ملی در سرک 15 وزیر محمد اکبرخان گفته که «این مهمان‌خانه از انجینر داوود، والی جدید بلخ است که تدابیر امنیتی آن از سوی ریاست محافظت رجال برجسته، گرفته شده است.»
دفتر شورای امنیت ملی نیز ادعای آقای نور در مورد مهمان‌خانه‌ی این نهاد را رد کرده است. در خبرنامه‌ی این نهاد آمده است که «دفتر شورای امنیت ملی در آدرس ذکر شده کدام مهمان‌خانه نداشته و معلومات ارائه شده کاملاً بی‌اساس است.»
این درحالی‌ست که روز گذشته، والی «مستعفی» بلخ در یک نشستی در شهر مزار شریف گفت که در یک مهمان‌خانه‌ی شورای امنیت ملی در سرک 15 وزیر محمد اکبر خان و یک مهمان‌خانه‌ی امنیت ملی در این ساحه افراد «ولگرد و پرونده‌دار» از سوی این دو نهاد مسلح و برای ناامن‌سازی بلخ فرستاده می‌شود.

بیشتر بخوانید

نور: شورای امنیت افراد مسلح را به بلخ می‌فرستد