امریکا نیروهای ویژه‌ی مشورت دهی به افغانستان می‌فرستد

اطلاعات روز: رییس ستاد ارتش امریکا اعلام کرده است که قرار است تا بهار سال 2018 میلادی این کشور نیروهای ویژه‌ی مشورت دهی به افغانستان اعزام کند.
جنرال مارک میلی، رییس ستاد ارتش امریکا با نشر خبرنامه‌یی اعلام کرد که قرار است ایالات متحده برای نخستین بار نیروی ویژه «مشوره دهی و کمک» به افغانستان اعزام کند.
در خبرنامه‌ آمده است که این نیروها در بهار سال ۲۰۱۸ به افغانستان اعزام خواهند شد.
این نیروها در چوکات یک لوا به افغانستان اعزام می‌شوند و در بخش‌های آموزش دهی، مشورت دهی و کمک رسانی با نیروهای امنیتی افغانستان کار می‌کنند.
آقای میلی گفت:« لواهای کمک امنیتی، نیروهای ویژه‌ی اند که ماموریت اصلی شان انجام عملیات‌های مشورت دهی و کمک رسانی به کشورهای متحد و شرکای امریکا می‌باشد. نیروهای ویژه‌ی مشورت دهی و کمک از طریق همکاری با نیروهای امنیتی بومی در رسیدن به اهداف امنیت ملی ما در ۲۵ تا ۵۰ سال آینده کمک خواهند کرد».
پس از اعلام راهبرد جدید امریکا برای افغانستان و فرستادن بیش از سه هزار سرباز بیشتر به افغانستان، اکنون پنتاگون می‌خواهد تا یک هزار نیروی ویژه‌ی مشورت دهی و چندین هواپیمای بی‌سرنشین و تجهیزات نظامی دیگر نیز به افغانستان بفرستد.
شماری از مقام‌های امریکایی به روزنامه والستریت ژورنال گفته‌اند که هدف از این کار شدت بخشیدن به جنگ علیه هراس‌افگنان به ویژه داعشیان در افغانستان است.
در گزارش والستریت ژورنال آمده است که این نیروها تا ماه فبروری سال روان میلادی به افغانستان فرستاده خواهند شد.
در همین حال، وزارت دفاع افغانستان از اعزام نیروهای ویژه‌ی امریکا برای افغانستان استقبال کرده است.
محمد رادمنش، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت با مجهز شدن نیروهای افغان به تکنالوژی و تجهیزاتی نظامی جدید، این نیروها به آموزش هم نیاز دارند.