رییس کوپراتیف‌های وزارت داخله به اتهام اختلاس 100 میلیون افغانی بازداشت شد

اطلاعات روز: رییس کوپراتیف‌های وزارت امور داخله به اتهام اختلاس حدود 100 میلیون افغانی از سوی پولیس جرایم سنگین بازداشت شد.
جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل به اطلاعات روز گفت که این موضوع تحت پیگیری دادستانی اختصاصی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری قرار داشت و در نهایت امروز (دوشنبه، 25 جدی) رییس کوپراتیف‌های وزارت داخله که رتبه‌ی تورن جنرالی دارد از سوی پولیس جرایم سنگین بازداشت شد.
آقای رسولی افزود که امر گرفتاری رییس کوپراتیف‌های وزارت داخله از سوی دادستانی اختصاصی مرکز عدلی و قضایی صادر شد و شخص متهم در حال حاضر در توقیف به‌سر می‌برد.
رسولی تأکید کرد که این پرونده به‎صورت همه‌جانبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تصمیم نهایی پیرامون قضیه اتخاذ خواهد شد.
آقای رسولی هرچند به‌دلیل محدودیت‌های قانونی از گرفتن نام رییس کوپراتیف‌های وزارت امور داخله خودداری کرد، اما برخی رسانه‌ها او را انور کوهستانی پسر کاکای رییس جرایم وزارت امور داخله معرفی کرده است که پیش از این نیز چندین بار به اتهام‌های گوناگون بازداشت و سپس آزاد شده بود.
همچنان گزارش شده که انور کوهستانی از چندی بدین‌سو زیر نظر اداره بازرس ویژه‌ی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) قرار داشته است.
بازداشت این جنرال وزارت داخله در حالی‌ست که چند روز پیش سه جنرال دیگر این وزارت؛ شامل دو معین و یک رییس به جرم سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی در محکمه ابتدائیه جرایم سنگین فساد اداری مرکز عدلی و قضایی به یک سال شش ماه الی سه سال حبس تنفیذی محکوم شدند.