شنبه خونین کابل/ کشته شدن 95 نفر و زخمی شدن 158 تن دیگر تأیید شد

اطلاعات روز: حمله‌ی انتحاری با موتر امبولانس در مقابل دروازه‌ی ورودی ساختمان سابق وزارت داخله و شفاخانه‌ی جمهوریت ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت. وزارت صحت عامه شب گذشته با ارائه‌ی آخرین آمار، کشته شدن 95 نفر و زخمی شدن 158 تن دیگر را تایید کرد.
یک هفته پس از حمله‌ی مرگبار بر هوتل پنج‌ستاره‌ی به‌شدت محافظت‌شده‌ی انترکانتیننتال، حوالی ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه‌ی ظهر (شنبه، هفتم دلو) یک آمبولانس بمب‌گذاری شده در ایست بازرسی دوم ساختمان سابق وزارت داخله منفجر شد. شفاخانه‌ی جمهوریت نیز در این محل موقعیت دارد.
آمار تلفات این رویداد مرگبار لحظه‌به‌لحظه افزایش یافت. وحید مجروح سخن‌گوی وزارت صحت عامه ساعت شش شام روز گذشته به اطلاعات روز گفت که 95 کشته و 158 زخمی از این حمله به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند. این آمار نهایی نیست و ممکن است بالا برود.
وزارت صحت عامه می‌گوید که بیشترین قربانیان این رویداد افراد غیرنظامی‌اند. کشته و زخمیان این رویداد به شفاخانه‌های چهارصدبستر، ایمرجنسی، شفاخانه‌ی امنیت و شفاخانه‌ی پولیس انتقال داده شدند. این شفاخانه آکنده شده بود از زخمیان این رویداد. شفاخانه‌ی ایمرجنسی به‌دلیل کمبود اتاق و بستر، شماری از زخمیان این رویداد را در ساحه‌ی شفاخانه در فضای باز تحت درمان قرار داد.
وزارت داخله می‌گوید که یک مهاجم انتحاری آمبولانس بمب‌گذاری‌شده‌اش را در چهارراهی صدارت در مقابل شفاخانه‌ی جمهوریت و ساختمان سابق وزارت داخله انفجار داد.
نصرت رحیمی، معاون سخن‌گوی وزارت داخله ساعاتی پس از این انفجار در یک نشست خبری گفت که نیروهای امنیتی تازه دریافتند که آمبولانس بمب‌گذاری شده در پارکینگ وسایط شفاخانه‌ی جمهوریت بوده و می‌خواسته به سمت ساختمان سابق وزارت داخله، شورای عالی صلح، سفارت هند و سفارت اندونیزیا حرکت کند. این ساحه از ساحات محافظت‌شده‌ی شهر کابل است.
آقای رحیمی افزود که در دومین ایست‌ بازرسی، پولیس تشخیص داده که این آمبولانس انتحاری است و قبل از آن‌که بر انتحاری شلیک کند، فرد مهاجم موتر بمب‌گذاری شده‌اش را منفجر کرده است.
وی افزوده که پولیس چهار نفری را که با مهاجم انتحاری همکاری کرده‌اند بازداشت کرده و تحقیقات در این زمینه جریان دارد.
گروه طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.
این دومین حمله‌ی مرگبار طالبان در هفت روز اخیر در شهر کابل است که در اثر آن نزدیک به ۳۰۰ نفر کشته و زخمی شدند. شنبه‌ی گذشته حمله‌ی گروهی مهاجمان مسلح بر هوتل انترکانتیننتال جان دست‌کم ۲۰ نفر را گرفت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *