هیأت ارشد امنیتی برای ارایه‌ی اسناد از دخالت پاکستان در امور افغانستان به اسلام آباد سفر کرده‌ است

اطلاعات روز: حکومت افغانستان اعلام کرد که یک هیأت ارشد امنیتی برای ارایه‌ی اسناد در مورد حمایت پاکستان از گروه‌های تروریستی و مداخله‌ی آن کشور در امور افغانستان به اسلام آباد سفر کرده است.
معصوم استانکزی، رییس امنیت ملی و ویس احمد برمک، وزیر داخله کشور امروز (چهارشنبه، 11دلو) در رأس این هیأت وارد اسلام آباد شدند.
عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در اسلام در صفحه‌ی رسمی توییترش نوشته که آقایان استانکزی و برمک وارد پاکستان شده و در این کشور با شاهد خاقان عباسی، نخست‌وزیر، نهادهای جامعه مدنی، مسوولین نظامی و اطلاعاتی پاکستان دیدار خواهند کرد.
شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفترسخن‌گوی ریاست‌جمهوری به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که این هیأت به‌منظور ارایه‌ی «اسناد معتبر» از دخالت پاکستان در امور افغانستان و حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی به مقام‌های پاکستان، به اسلام آباد رفته‌ است.
به گفته‌ی آقای مرتضوی، هیأت ارشد امنیتی در جریان این سفرشان در مورد پروسه‌ی صلح افغانستان با مقام‌های پاکستان گفت‌گو نمی‌کنند.
از سوی هم گزارش‌های وجود دارد که آقای غنی دو روز پیش از صحبت تلفنی با شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان خودداری کرد و تلفن او را بی‌جواب مانده است. اما؛ آقای مرتضوی گفت که در این مورد معلومات ندارد.
در ده روز اخیر خونین ترین حملات در شهرکابل و برخی از ولایت‌های افغانستان رخ داده است.
پس از حمله‌ی خونین که روزشنبه (7 دلو) در چهارراهی صدارت که با استفاده از یک آمبولانس صورت گرفت، امنیت ملی با نشر خبرنامه‌یی اعلام کرد که این حمله در پاکستان طراحی و سازماندهی شده است.
از سوی هم عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در دیدار با وزیر دفاع جمهوری چک در کابل گفته است که مراکز و پایگاه‌های تمامی تروریستانی که در افغانستان می‌جنگند در خاک پاکستان قرار دارد.