معاون وزارت خارجه امریکا: گفت‌وگو با پاکستان بخشی از راه حل جنگ افغانستان است

اطلاعات روز: جان سالی‌ون معاون وزارت خارجه امریکا می‌گوید که برای ختم جنگ در افغانستان ایالت متحده گفت‌وگو با پاکستان را ادامه خواهد داد. وی از مقام‌های افغان نیز می‌خواهد که با پاکستان گفت‌وگوهایش را ادامه دهد، زیرا گفت‌وگو با پاکستان بخشی ار راه حل جنگ افغانستان است.
آقای سالی‌ون این سخنانش را دیروز، سه‌شنبه، 10 دلو در کنفرانس خبری با خبرنگاران در سفارت ایالت متحده در کابل بیان کرد.
این در حالی است که پیش‌تر وزارت خارجه‌ی امریکا گفته بود که پاکستان با شبکه‌های تروریستی حاضر و فعال در کشورش مبارزه نکرده و به آنان پناهگاه‌های امن فراهم کرده است. در عین حال دونالد ترمپ، رییس‌جمهور ایالت متحده امریکا نیز از قطع کمک‌های امریکا به پاکستان سخن گفته بود.
معان وزارت خارجه ایالت متحده امریکا در مورد موضع‌گیری اخیر دونالد ترمپ در برابر طالبان نیز گفت: «طالبان در میدان جنگ پیروز نخواهد شد و یک روزی باید بر میز مذاکره حاضر شود.»
وی اضافه کرد صلح با طالبان زمانی محقق خواهد شد که آنان رابطه خود را با گروه‌های تروریستی قطع و خشونت را متوقف کنند و به حقوق زنان، اقلیت‌ها و قانون اساسی افغانستان احترام بگذارند.
او تاکید کرد که ایالت متحده امریکا و افغانستان مشترکا کار می‌کنند که دیگر افغانستان به لانه‌‌ی امن تروریستان مبدل نشود و جهان را تهدید نکند: «ما با شرکای افغان خود مشترکا کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که دیگر افغانستان به لانه‌ی امن تروریستان مبدل نمی‌شود و جهان را تهدید نمی‌کند.»
وی افزود، راهبرد جدید امریکا در افغانستان براساس شرایط است، نه بر حسب زمان. او تاکید کرد که ایالت متحده امریکا تا زمانی کمک‌هایش را به افغانستان ادامه خواهد داد که صلح در افغانستان تامین شود.
وی همچنین به برگزاری به‌موقع انتخابات‌های پارلمانی و ریاست‌جمهوری افغانستان در سال‌های 2018 و 2019 تآکید کرد.