2017 سال «غم‌انگیز» برای صلیب سرخ در افغانستان

اطلاعات روز: کمیته‌ی بین المللی صلیب سرخ(آی سی آرسی) در افغانستان 2017 را سال« غم‌انگیز» برای این نهاد یاد کرد.
این نهاد با نشر گزارشی گفته است که 2017 سالی« نهایت دشوار» برای کارمندان این اداره بوده است.
در گزارش این نهاد آمده است که حملات پی‌هم بر کارمندان این دفتر در مدت کمتر از 9 ماه در سال 2017 این اداره را مجبور کرد که بخشی از فعالیت‌هایش را در افغانستان به ویژه در شمال کشور کاهش دهد.
خانم مونیکا زناریلی، رییس کمیته‌ی صلیب سرخ در افغانستان گفته:« در ماه جنوری زمانی که یکی از همکاران ما در قندوز به گروگان گرفته شده بود و بعداً رها شد، ما از رهایی او خیلی خوشحال شدیم. ولی بعداً چند روز بعد در آغاز فبروری، یک تیم هشت نفری ما که بخاطر توزیع مواشی به جوزجان سفر کرده بودند، هدف قرار گرفتند. شش تن کشته و دو تن دیگر آنها به گروگان گرفته شدند این رویداد باعث شد که ما هفت ماه شبانه روز تلاش کنیم تا آنها دوباره آزاد شوند.»
این نهاد می‌گوید که در سال 2018 حضورش در افغانستان 30 ساله می‌شود و حملات پی‌هم بر کارمندان این نهاد باعث شد که فعالیت‌هایش را در افغانستان کاهش دهد.
خانم زناریلی گفته است که پس از رهایی دو کارمند این نهاد، شش روز بعد یک کارمند این اداره در مرکز اورتوپیدی درشهر مزار شریف از سوی یک مریض با ضرب گلوله کشته شد:« روی هم رفته ما میتوانیم بگوییم که سال ۲۰۱۷ برای آی سی آرسی یک سال غم انگیز بوده است».
صلیب سرخ گفته است که در ۲۰۱۸ میلادی متعهد به خدمت رسانی به مردم افغانستان است.