50 عضو گروه طالبان در قندهار کشته شدند

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که 50عضو گروه طالبان در جریان عملیات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی در قندهار کشته شدند.
براساس خبرنامه‌یی که از سوی این نهاد منتشر شده آمده است که نیروهای قطعات ویژه‌ی امنیت ملی روز گذشته(12دلو) عملیات هوایی و زمینی را در مربوطات بند تیمور، روستای عثمان خیل، محمد خیل، چولاوک و اخترخیل ولسوالی میوند ولایت قندهار راه اندازی کرده‌اند که در نتیجه‌ی آن 50 عضو گروه طالبان به شمول چند فرمانده‌ی مشهور این گروه کشته و 32 تن دیگر بازداشت شدند.
در جریان عملیات نیروهای ویژه‌ی امنیت ملی یک کارخانه‌ی ساخت و ساز ماین که در آن 30 حلقه ماین 20 کیلویی ساخته شده بود خنثی و تخریب شده است.
این نهاد اعلام کرد که گروه طالبان ده باب حویلی را به صورت کامل ماین‌ فرش کرده بودند، که همه‌ی این ماین‌ها خنثی شده و 56 کیلوگرام مواد انفجاریه، دو راکت انداز با ده فیر مرمی، سه میل کلاشینکوف، یک میل تفنگچه، شش حلقه ماین کنترلی که در بالون‌های گاز جاسازی شده بود،150 فیر مرمی سلاح M16 ، یک عدد بطری عیارشده به سیستم ریموت کنترل، 50 عراده موتر سایکل ، 10 عراده موتر های مختلف النوع و یک عراده موتر رنجر ارتش ملی، یک کمپیوتر لپ‌تاب ، 2 قاب دوربین شب بین ، 2 قاب دوربین روز بین ، یک پایه مخابره و 8 عدد فلش مربوط به گروه طالبان بدست نیروهای امنیتی آمده است.