عبدالله خواستار قطع مداخلات تنش‌زای کشورهای خارجی از افغانستان شد

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی می‌گوید که کشورهای که ادعای دوستی با افغانستان دارند باید دوستی شان را در عمل ثابت بسازند و از هرگونه اقدامی که سبب بی‌ثباتی این کشور می‌شود، خودداری کنند.
آقای عبدالله امروز (سه‌شنبه،17دلو) در مراسم امضای قرار داد 108پروژه که از سوی دهلی نو تمویل می‌شود، میان وزارت اقتصاد و سفارت هند در کابل، از همکاری کشور هندوستان به افغانستان قدر دانی و استقبال کرد.
آقای عبدالله تأکید ورزید که هندوستان از بزرگترین کشورهای کمک کننده‌ی افغانستان در چند سال اخیر بوده و در بازسازی این کشور نقش فعال داشته است.
وی با بیان این که همکاری‌ها میان افغانستان و هندوستان ادامه دارد افزود:« کشور هندوستان همیشه همکار دولت و مردم افغانستان بوده و در بازسازی افغانستان سهم بزرگ گرفته است که به نمایندگی از مردم افغانستان ابراز قدردانی می‌کنم».
آقای عبدالله هرچند از کشوری نام نبرد اما گفت که از بی‌ثبات ساختن افغانستان، راکت پراگنی‌ها و حمایت گروه‌های تروریستی برای انجام حملات انتحاری هیچ کسی از آن سود نمی‌برد.
وی بیان داشت کشورهای که ادعای دوستی با افغانستان داردند، این ادعای شان را در عمل ثابت بسازند.« دوستی واقعی معنایش همین است که برای بهبود زندگی مردم در یک کشور شما آماده کار و همکاری باشید، از بی‌ثبات ساختن افغانستان از راکت پراگنی ها از حملات انتحاری چیزی بدست هیچ کس نمی‌آید، توقع ما همین است کشورهای که ادعای دوستی با ما دارند دوستی خود را در عمل ثابت بسازند. همه کشورها توانایی یا ظرفیت کمک‌های اقتصادی را ندارند.»
رییس اجراییه افزود که افغانستان دست دوستی به سوی همه دراز کرده و خواستار بی‌ثباتی هیچ کشوری نیست و برای آینده‌ی بهتر مردم خود و دیگران تلاش می‌کند.
آقای عبدالله گفت:« توقع ما از همه کشورها یکسان نیست اما ما این توقع را از همه داریم که از هر اقدامی از هر عملی و پالیسی که موجب بی‌ثباتی ما می‌شود اجتناب کنند، خبرهای در نتیجه‌ی حملات انتحاری و تلفات مردم از حملات راکتی خبرهای ناخوش برای مردم افغانستان است. مردم افغانستان قلب شان جریحه دار شده است هیچ چیزی عاید هیچ کشوری با تعقیب این پالیسی‌ها نمی‌شود».
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دو شب پیش( ۱۴ دلو) ۱۸۵ راکت از سوی نظامیان پاکستانی بر ولسوالی مرزی دانگام ولایت کنر شلیک شده‌اند.
براساس اطلاعات منابع محلی، یکی از این راکت‌ها بر یک خانه‌ی مسکونی اصاب کرده که در نتیجه‌ی آن چهار عضو آن خانواده زخمی شده‌اند.
از سوی هم وزیر دفاع افغانستان به نیروهای ارتش دستور داده است که تا به هر راکت پراگنی عکس‌العمل نشان بدهند.
دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع به رادیو آزادی گفته است« ما به نیرو‌ های سرحدی دستور دادیم که از هر محلی بالای‌شان تیراندازی می‌شود، آن‌ها نیز عمل کنند.»
در این مورد بیشتر بخوانید:

شلیک راکت از پاکستان بر کنر پس از نشست مقام‌های دو کشور در کابل