هشتمین دور مسابقات بین‌اللملی اسکی در بامیان برگزار گردید

نجیب‌الله رها_ بامیان
دیروز ( ۱۱ حوت) هشتمین دور مسابقه‌ی بین‌المللی اسکی، با حضور اشتراک‌کننده‌های داخلی و خارجی، مردم بامیان، مقامات دولتی و خبرنگاران در ولایت بامیان برگزار گردید که در آن بیش از ۵۰ ورزشکار شرکت کرده بودند. در این مسابقات، مجتبی حسینی، تاکینگ کاپا و مهدی به‌ترتیب مقام اول و دوم و سوم را از آن خویش کردند. به این ترتیب، مقام اول و سوم از ورزش‌کاران بامیانی و مقام دوم از کشور انگلستان، عنوان‌های برتر این مسابقه را کسب کردند.
علی‌شاه فرهنگ مسوول اسکی‌کلپ بامیان و یکی از برگزارکننده‌های این مسابقه، گفت: این هشتمین دور مسابقات «افغان-اسکی چلنج» در بامیان می‌باشد، که بنا بر مشکلات و کم‌بودن برف امسال نسبت به سال گذشته اشتراک‌کننده‌ی ما کمتر است.
آقای فرهنگ افزود، ما قرار بود که ۱۲ نفر از اشتراک‌کننده‌های خارجی را در این مسابقه به همرا داشته باشیم، ولی متاسفانه با عدم پرواز هواپیما به این ولایت تنها ۲ نفر، یک اشتراک‌کننده از انگلستان و دیگری از امریکا در این مسابقه حضور دارند.
به گفته‌ی آقای فرهنگ، بامیان با بهترین مکان برای اسکی، ولی با امکانات کم توانسته است تنها مسابقات افغان-اسکلی چلنج را در این ولایت برگزار کند که یکی از روش‌های مسلکی در ورزش اسکی می‌باشد، و قرار است در سال‌های آینده یکی از رشته‌بازی‌های المپیک که به تورینگ اسکی معروف است، شاهد باشیم.
مجتبی حسینی برنده‌ی مقام اول این مسابقه گفت، با علاقه‌یی که به این ورزش دارم دو سال می‌شود که در این زمینه تمرین می‌کنم، و امروز توانستم مقام اول را کسب کنم.
بامیان یکی از ولایت‌های سردسیر افغانستان می‌باشد. از این‌رو، بهترین زمینه برای ورزش‌های زمستانی مخصوصاً اسکی است.