واکنش رییس مجلس سنا به سخنان دیروز گلبدین حکمتیار

اطلاعات روز: رییس مجلس سنا به اظهارات دیروز گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در جلال آباد واکنش تند نشان داد.
فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا درنشست امروز (سه شنبه، 29 حوت) این مجلس گفت که ننگرهار خانه علم و ادب است و خانه قاتلان و جنایت کاران نیست.
روز گذشته گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در شهر جلال آباد در میان هوادارانش گفته است که برخی رهبران مانع صلح طالبان با دولت اند.
او با اشاره به اظهارات عبدالرب رسول سیاف رهبر حزب دعوت گفته است« با آویزان کردن چهار انتحاری در چهار دروازه‌ی شهر کابل، صلح در کشور تامین نمی‌شود.»
پیش از این آقای سیاف با انتقاد از افزایش حملات انتحاری در کابل گفته بود که اگر چهار انتحاری در چهار دروازه‌ی شهر کابل آویزان شود دیگر کسی جرات انجام حملات انتحاری نخواهند کرد.
در همین حال، فضل هادی مسلم‌یار، گلبدین حکمتیار را متهم کرد که به شخصیت‌ها و رهبران جهادی توهین کرده است.
مسلم یار از افراد نزدیک به آقای سیاف است.
آقای مسلم‌یار گفت: «با احترامی که به حکمتیار دارم خواهش ما این است که این کشور دیگر جای نفاق و تفرقه نیست و اتهام به اشخاص و نهادها پذیرفتنی نیست.»
او ادامه داد که ننگرهار خانه‌ی علم و ادب است و خانه‌ی «قاتلان و جنایت کاران» نیست.
گلبدین حکمتیار همچنین روز گذشته به پارلمان نیز تاخت و این نهاد را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
آقای حکمتیار گفت که پارلمان کنونی به مرکز خرید و فروش مبدل شده است و ملت از کار کردهای آن احساس شرم می‌کند.
او از مردم خواسته در انتخابات آینده به کسانی رای دهند که وفادار، صادق و باشند.
اما آقای مسلم‌یار اظهارات آقای حکمتیار در مورد پارلمان را نیز« توهین‌آمیز و کمپاین تبلیغاتی» خواند.
آقای مسلم یار گفت: «توهین به ولسی جرگه توهین به ملت افغانستان است؛ درست است که انتخابات برگزار نشده و پارلمان از وقت و زمانش گذشته؛ اما ولسی جرگه نیز خواستار برگزاری انتخابات است و کسی حق ندارد به خانه ملت توهین کند.»
رییس مجلس سنا خاطر نشان کرد که اظهارات دیروز آقای حکمتیار کمپاین تبلیغاتی برای جلب رای مردم در انتخابات آینده پارلمانی است.
به گفته‌ی وی، کمپاین انتخاباتی به لحاظ قانونی جواز دارد؛ اما توهین به اشخاص حقوقی و حقیقی و دامن زدن به اختلافات دیگر در افغانستان جای ندارد.