وزیر داخله در نشست استجوابیه‌ی مجلس سنا حاضر نشد

اطلاعات روز: مجلس سنا در اعتراض به عدم حضور ویس احمد برمک، وزیر داخله در نشست استجوابیه‌ی این مجلس، می‌گوید که وزیر داخله به صلاحیت‌های قانون اساسی این مجلس بی‌احترامی‌کرده است.
ویس احمد برمک، وزیر امور داخله برای پاسخ‌گویی در مورد چگونگی تأمین امنیت مراکز ثبت‎نام رأی‌دهندگان در نشست امروز (یکشنبه، 9، ثور) مجلس سنا دعوت شده بود؛ اما حاضر به پاسخ‎گویی نشد.
وزارت دولت در امور پارلمانی در مکتوبی به مجلس سنا خبرداده است که آقای برمک در یک سفر رسمی به خارج از کشور رفته و نمی‌تواند در مجلس سنا حاضر شود.
اما سناتوران تأکید دارند که مجلس سنا یک هفته پیش آجندای نشست امروز مجلس سنا را ترتیب کرده بود.
محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا که ریاست نشست امروز را بر عهده داشت گفت که وزیر داخله به مجلس سنا بی‌اعتنایی کرده و این مجلس مراتب اعتراض و احتجاج شدید خود را ابراز می‌دارد.
آقای ایزدیار افزود که ناامنی‌ها به ویژه حملات بر مراکز ثبت‌نام رأی‌دهندگان با گذشت هر روز بیشتر شده و مردم از آن به شدت نگران‌اند، اما وزارت داخله و سایر مقام‌های مسوول امنیتی پاسخ‌گو نیستند.
در همین حال، محمد هاشم الکوزی رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس سنا نیز گفت که وزیر داخله با دو مجلس شورای ملی برخورد دوگانه دارد و همه روزه درکمیسیون‌های مجلس نمایندگان حاضر است؛ اما برای پاسخ‌گویی در مجلس سنا حضور نمی‌یابد.
آقای الکوزی تأکید کرد که مجلس سنا صلاحیت استیضاح وزیران را ندارد و به همین دلیل بسیاری از وزرای کابینه برخلاف مواد قانون اساسی به این مجلس حاضر نمی‌شوند.
محمد افضل شامل دیگر عضو مجلس سنا نیز گفت که مجلس سنا باید وزیر داخله را به دلیل نقض قانون اساسی و بی‌احترامی به این مجلس، به دادستانی کل معرفی کند.
سناتوران به شدت از اوضاع امنیتی کشور ابراز نگرانی دارند و مقام‌های امنیتی را به نارسایی متهم می‌کنند.
سر انجام مجلس سنا تصمیم گرفت که وزیر داخله و رییس امنیت ملی را دوباره در نشست روز یکشنبه آینده‌ی این مجلس فرا بخواند تا به نگرانی‌های امنیتی سناتوران پاسخ بدهند.